PARTYINFO
ELECTRONIC BEATS FESTIVAL
Datum konání: |
05.05.2012 - sobota |
Místo konání: |
Praha - Archa |
DJs: |
Mike Skinner, Efha |
Live: |
The Whitest Boy Alive, Grimes, Woodkid, Prince of Tennis |
Info: |
http://www.electronicbeats.net |
Popis: |
start 20:00, vstup 250/350 czk |
Line-up: |
20:00 Start + DJ Efha 21:00 PRINCE OF TENNIS 21:30 DJ Efha 21:55 GRIMES 22:25 DJ Efha 22:50 WOODKID 23:30 DJ Efha 23:55 THE WHITEST BOY ALIVE 01:05 DJ Efha 01:30 MIKE SKINNER DJ SET 02:45 – 03:00 Konec |
3 čtenáři Techno.cz byli této akci
|
Letos už sedmý rok je Česká republika součástí mezinárodního hudebního programu Electronic Beats, v rámci kterého proběhly především v Praze už více než tři desítky hudebních koncertů. Podruhé se vrací Electronic Beats Festival do pražského Divadla Archa, kde vedle avizovaných zahraničních kapel a projektů The Whitest Boy Alive, Woodkid a Grimes vystoupí v sobotu 5. května také nová česká kapela Prince of Tennis – duo Jan Čechtický a David Volenec. Tyto hudebníky zná české publikum především z Color Factory, Sebastians nebo Ohm Square. Jednu z nejočekávanějších hudebních akcí roku uzavře svým Djským setem slavný britský rapper Mike Skinner. V předprodeji sítě Ticketpro a pokladně Divadla Archa jsou k dostání poslední vstupenky a festival Electronic Beats, který začne úderem osmé hodiny, bude stejně jako minulý rok vyprodaný.
Hlavní hvězdy festivalu berlínští The Whitest Boy Alive fungují na hudební scéně devět let, jejich norský zpěvák Erlend Oy je známý už ze slavného hudebního dua King of Convenience, zpíval i s Röyksop. Jedním z důvodů úspěchu této kapely je i to, že se o nich lidé rychle dozvěděli prostřednictvím sociálních sítí, bez velké mediální a marketingové kampaně mají tak dnes trvale rostoucí základnu fanoušků po celém světě. „Na koncertech se v první řadě snažíme dostat do správného groovu, který si užijeme jak my, tak lidi v publiku. Také necháváme prostor jeden pro druhého – každý sice hrajeme na svůj nástroj, ale myslíme u toho na ostatní členy kapely. Chceme dosáhnout maximální vzájemné souhry na rytmické úrovni,“ říkají hlavní hvězdy festivalu The Whitest Boy Alive v exkluzivním rozhovoru pro pražské Electronic Beats. Na pódium nastoupí tato berlínská kapela pět minut před půlnocí a odehraje více než hodinový koncert.
Jako první vystoupí v pražské Arše na Electronic Beats Festivalu čeští Prince of Tennis a vystřídá je rodačka z kanadského Vancouveru Claire Boucher, vystupující pod jménem Grimes. Ani ona nepotřebovala ke své popularitě zpočátku žádný velký label. Když umístila svá první alba na internet, její hudba se rozšířila rychle napříč kontinenty a poslední album Visions už vydal slavný britský label 4AD. Hudební kritici ji řadí do kategorie goticko-elektronické hudby, specifický je její něžný hlas.
Před jedenáctou hodinou se v Arše představí Woodkid, nepochybně hudební překvapení loňského roku a nečekaný zjev daleko od ruchu hlavního proudu. Jinak je Francouz Woodkid (vlastním jménem Yoann Lemoine) velmi nadaný režisér hudebních klipů a to například Lany Del Rey, Katy Perry, Mobyho nebo Yelle. Aniž by Woodkid zanedbával svou režisérskou činnost zaměřenou na hudbu, ale i film, který je také součástí jeho hudebního projektu, rozhodl se věnovat tvorbě vlastní hudby a samozřejmě si sám natočil známy klip k známé písni Iron. Celý večer uzavře v Djském setu Angličan Mike Skinner, který se proslavil především jako rapper ze slavných The Streets. Mezi jednotlivými koncerty bude hrát Dj Efha.
Electronic Beats je mezinárodní hudební program společnosti Telekom, který zahrnuje nejrůznější mediální platformy a soustředí se na pořádání hudebních festivalů a klubových akcí napříč velkými evropskými městy. Všechny aktivity se protínají v rámci domovské stánky electronicbeats.net, jež zahrnuje veškeré Informace o umělcích a událostech spojených s Electronic Beats. Tato stránka nabízí také vlastní rádio a televizi se zaměřením na současnou hudbu. Součástí tohoto portfolia je velmi ceněný tištěný hudební časopis Electronic Beats a DVD magazín Slices, oba vycházejí čtvrtletně prostřednictvím vybraných distribučních kanálů. Poslední vstupenky na letošní Electronic Beats jsou k dostání v předprodejích za 250 korun.
THE WHITEST BOY ALIVE V EXKLUZIVNÍM ROZHOVORU PRO PRAŽSKÉ ELECTRONIC BEATS
The Whitest Boy Alive: Hlavní je správný Groove
V rozhovorech uvádíte, že vaše hudba je jednoduchá a minimalistická proto, abyste nechali vašim posluchačům prostor pro představivost. Co tenhle model dává vám?
Na koncertech se v první řadě snažíme dostat do správného groovu, který si užijeme jak my, tak lidi v publiku. Také necháváme prostor jeden pro druhého – každý sice hrajeme na svůj nástroj, ale myslíme u toho na ostatní členy kapely. Chceme dosáhnout maximální vzájemné souhry na rytmické úrovni. Vyhovuje nám, že spolu moc nemluvíme o tom, co se stane. Dáváme prostor náhodám a hodně se řídíme reakcemi publika. Díky tomu všemu hrajeme vždy odlišně, což je pro nás zajímavější i zábavnější.
Z elektronického projektu jste se postupem času transformovali ve stoprocentně živou kapelu. Pracujete tak nějak odlišně od kapel, které hrají živě od samotného začátku?
Hudba a záměr, že chceme, aby lidi tančili, zůstávají stejné. Buď se toho dá dosáhnout tím, že zmáčkneš „play“ na počítači, nebo tím, že to zkomplikuješ a hraješ to živě. Takže obsah zůstává stejný, změnila se jen forma.
Jaký další recept máte na to, aby se hudba nestala rutinou?
Moc nezkoušíme. Na každém koncertu se snažíme dostat na úplný začátek. A necháváme si dost času mezi jednotlivými turné, abychom nehráli moc často. Hrát tu samou skladbu stále dokola je s tímhle přístupem pokaždé jiný zážitek.
Berlín je městem snů pro spoustu umělců, silná je tam především elektronická taneční scéna. Jste ve skutečnosti tak „hodní kluci“, jak působíte, nebo si dokážete tamní party život užívat?
Berlín je úžasným místem na zábavu, party a společenský život vůbec, ale dají se tady dělat i jiné aktivity. Problém je v tom, že když žiješ v noci, nemáš pak ze dne vůbec nic. A v životě se jednou dostaneš do bodu, kdy zjistíš, že žít přes den je lepší a zdravější. Když vstáváš brzy ráno, máš pak spoustu času na skládání hudby, jízdu na kole a procházky. Asi to souvisí s věkem a se zkušenostmi. Když je člověk mladý, je pro něj noční život neznámý. Když je starší, není tam moc toho, co by ještě mohl objevit. A hlavně toho musí v životě dělat mnohem víc. Už to není jen o tom, jít večer do města, dát si extázi a být vzhůru dvacet čtyři hodin. A ještě jedna věc: když jsme na turné, paříme. A v našem věku už s tou energií musíme šetřit.
Myslíte si, že má vliv na hudbu to, z jaké země muzikant pochází, nebo se v dnešním světě tyto rozdíly stírají?
Místo možná neovlivňuje hudbu samotnou, ale spíš muzikantův život. Náš kamarád žije v Bergenu, kde je často špatné počasí, většinou tak zůstává doma a tvoří. Nás Berlín ovlivňuje v tom, že máme kolem sebe hodně hudby a všude se stále něco děje. Je tady velmi snadné navázat kontakty s lidmi, kteří muziku vytvářejí nebo se o ni zajímají. Je to tak celé především o specifických podmínkách a cestě k dosažení nějakých výsledků.
Za současných podmínek, kdy se kapely stávají známými především díky sociálním sítím a blogům, jste to dokázali dotáhnout opravdu daleko. Jak byste se cítili v době, kdy hudební svět ovládaly a kontrolovaly major labely?
Kdybychom dělali hudbu před dvaceti, třiceti lety, nahráli bychom album, které by vydal velký label. Ten by nám pomohl, abychom prodávali hodně desek a byli „slavní“. Možná ne celosvětově, třeba jen v Americe. Ale tohle nemůžeme přesně vědět. Ale víme, že díky dnešním možnostem, jako jsou Facebook a Myspace, jsme známí do nějaké míry všude. To znamená, že musíme na všechna ta místa jezdit hrát. Kdybychom nebyli nuceni se tolik soustředit na koncerty, mohli bychom trávit více času samotnou prací ve studiu. Je těžké to hodnotit, protože před dvaceti lety jsme hudbu nedělali. Jak je to teď, to rozhodně není ideální. Na jednu stranu je cestování po světě zábava, jenže dřív to kapely dělaly taky a zároveň k tomu prodávaly desky. My můžeme jen koncertovat. To je velký rozdíl.
Někde jste říkali, že každá vaše show je speciální a proto vaše koncerty nenahráváte. Vybavujete si, čím bylo výjimečné vaše poslední vystoupení v Praze?
Potkali jsme skvělé lidi a zažili s nimi spoustu zábavy. V noci jsme zašli do starého města, dali si párky a pivo. Velmi přesně si vybavujeme, jak vypadal klub, pódium, backstage i sprcha v backstage. Koncert docela ušel. Publikum bylo lepší než my. Slibujeme, že tentokrát se budeme snažit být my lepší než publikum.
To máte skvělou paměť! Co se chystáte hrát? Materiál z vašich dvou alb nebo i nějaké novinky?
Něco nového, něco starého a něco, o čem ještě sami ani nevíme. Nezkoušíme celý rok. Sejdeme se vždycky tři dny před turné a pak je i pro nás samotné překvapením, co z toho vyleze.
Nastal čas na další desku?
Pracujeme na ní a bude brzy. Lidé s námi musí mít trpělivost. V době, kdy je všechno rychlé, musíme zpomalit alespoň my.
Mezinárodní hudební program Electronic Beats se vrací po loňské vyprodané akci do pražského Divadla Archa a jeho organizátoři představí jednoho z nejlepších současných vokalistů Erlenda Oye a jeho poslední hudební projekt - kapelu The Whitest Boy Alive. Electronic Beats přiveze také hudební senzaci roku 2011 - Woodkid, francouzského hudebníka jménem Yoann Lemoine, který je známý i jako režisér hudebních klipů Lany Del Rey, Katy Perry nebo Mobyho. V pořadí třetím potvrzeným hudebním projektem je Grimes, kanadská hudebnice a původně „popová hvězda“ amerických hudebních blogů, která vydala své poslední album Visions u respektovaného britského labelu. Vystoupení zahraničních interpretů uzavře slavný britský rapper a producent Mike Skinner. Electronic Beats zahajuje předprodej a odehraje se v sobotu 5. května.
Electronic Beats se do České republiky vrací každoročně od roku 2006, kdy odstartoval sérii hudebních vystoupení v pražském Veletržním paláci koncertem Prodigy, poté následovala například vystoupení dalších kapel Underworld nebo The Orb. Později se mezinárodní hudební program prezentoval v klubovém prostředí Lucerna Music Baru a vloni zavítal do Divadla Archa. Kromě koncertů předních současných kapel a hudebních projektů se organizátoři projektu, konaného napříč Evropou už od roku 2000, soustředí na dokonalé vizuální projekce provázející vystoupení jednotlivých interpretů. Letošní program, který ještě není definitivně uzavřený, nabízí ty nejaktuálnější hudební interprety, kteří vystupují na hudebních akcích po celém světě.
The Whitest Boy Alive začínali jako elektronický hudební projekt v roce 2003, pomalu se však rozvinuli v kapelu bez naprogramovaných prvků. Nezaměnitelný hlas Nora Erlenda Oye, který je známý také jako zpěvák slavného severského dua Kings of Convenience, zazněl i v písních severských Röyksop, když ho kapela pozvala ke spolupráci. Skupinu The Whitest Boy Alive založil Erlend Oy v Berlíně společně s respektovaným producentem Marcine Ozem, v současné době hrají jako čtyřčlenná kapela, jejíž hudební styl nyní reprezentuje to nejlepší ze současné indie rock/pop scény. Na pražském koncertě divákům představí především své poslední album Rules.
Někdy až velmi něžné polohy hlasu používá jako jednu ze svých hlavních zbraní mladá Kanaďanka vystupující pod názvem Grimes (Claire Boucher z Vancouveru), která se nebála svá první alba umístit volně ke stažení na internet. Stala se tak poměrně záhy hvězdou amerických hudebních blogů a to především po vydání alba Darkbloom, jež vydala společně s montrealským producentem a zpěvákem Dwightem d'Eonem. Grimes zní občas jako popová hvězda z jiné planety a neskrývá sympatie ke jménům, jako jsou Mariah Carey, Alicia Keys nebo Enya. Není divu, že se hned po Darkbloom upsala legendárnímu britskému labelu 4AD, kde vydala své poslední album Visions. Hudební kritici o ní píší jako o pozoruhodném výsledku spojujícím elektronickou hudbu, pop a klasicky znějící zpěv.
Francouzský hudební počin Woodkid zaujal svět nejen naprosto dokonalým zpracováním videa k singlu Iron, kterému se dostalo velkého uznání a vystupuje v něm britská top modelka Agyness Deyn. Woodkid je jedním z největších hudebních překvapení uplynulého roku. Yoann Lemoine a jeho EP deska Iron, přestože jen ochutnávka z chystaného alba The Golden Age, slibuje velkou naději do budoucna. Po spolupráci s řadou významných hudebníků se čeká na jeho samostatné album, které bude žánrově jen těžko zařaditelné. Iron je totiž písničkář s hypnotickým hlasem, který dokáže překvapit nejen hudbou, ale i zvukem a silnou vizuální stránkou.
Mike Skinner pochází z anglického Birminghamu a je známý především jako hlavní postava kapely The Streets. Dnes je téměř pětatřicetiletý hudebník a úspěšný producent ikonou ostrovní hiphopové scény a v Divadle Archa vystoupí v rámci DJského setu.
Electronic Beats je mezinárodní hudební program společnosti Telekom, který zahrnuje nejrůznější mediální platformy a soustředí se na pořádání hudebních festivalů a klubových akcí napříč velkými evropskými městy. Všechny aktivity se protínají v rámci domovské stánky electronicbeats.net, jež zahrnuje veškeré Informace o umělcích a událostech spojených s Electronic Beats. Tato stránka nabízí také vlastní rádio a televizi se zaměřením na současnou hudbu. Součástí tohoto portfolia je velmi ceněný tištěný hudební časopis Electronic Beats a DVD magazín Slices, oba vycházejí čtvrtletně prostřednictvím vybraných distribučních kanálů. Vstupenky na letošní Electronic Beats jsou k dostání v předprodeji Ticketpra a Divadle Archa za 250 korun, na místě pak za 350 korun.
Více informací na www.electronicbeats.net
Cena v předprodeji 250 korun, cena na místě 350 korun
Předprodej v síti Ticketpro a pokladně Divadla Archa (Na Poříčí 26, Praha 1)
pokladna@divadloarcha.cz, www.ticketpro.cz
EB (EB Radio, EB TV, EB print magazine, Slices DVD)