PARTYINFO
RIO DE RIVIERA
Datum konání: |
19.05.2007 - sobota |
Místo konání: |
Brno - Riviera areál |
DJs: |
Adidas Originals stage - Jon Carter (london, uk), Justin Robertson (london, uk), Crazy Sonic (wien, at), Karretero (shakemotion, madrid), Felipe (wien, at), Tvyks, Vectif, Orbith, Ladida, Javas, Dan Cooley, Marthen, Ibe, Marcus Cooper Hip Hop stage - DJ Vadim & Oneself (london, uk), Sarah, Illusionist Crew, Questtablist Crew, Coudy, Saddan, Questtablist Crew, Ex, L.U.Z.A (sk), Nironix, Tafrob Dnb Wave stage - Crossfire (crossfire rec, bel), Sine, Trusty, vocals Mariana & Lisa, Mc Sax, Masters Of The Universe(uk), No Money (dvoika troika), Smario, Helmut (redrum), Kila Princess, Elwira & Mc Lobotomia (redrum), Wentoline (interface), Im Cyber (roxy), Masters Of The Universe (uk) Red Bull Music Academy Chill Out - bude upřesněno |
Live: |
Fun Lovin' Criminals (usa), The Prostitutes, J.A.R., Sunshine, Scissor Hands, Tibet, –123 Min, Ohm Square, Skyline, Nihilists |
Info: |
http://www.rioderiviera.cz... |
Line-up: |
S.Oliver Stage 12:30 Voodooyoudo? 13.30 Scissorhands 14.40 Tibet 15.30 -123 Min 16.45 The Prostitutes 18.00 The Nihilists 19.30 Ohm Square 21.15 J.A.R. 22.30 ohňostroj 23.30 Fun Lovin´ Criminals (USA) Metropolis Live Stage 12.00 Ibe 13.00 Marcus Cooper 14.00 Marthen 15.00 Dan Cooley 16.00 Vectif 17.00 Tvyks 18.00 Karretero (Esp) 19.30 Orbith 20.30 Felipe (At) 21.30 Michal Poliak aka BB Mike 22.30 ohňostroj 22.45 Javas 00.00 Crazy Sonic (At) 01.00 Jon Carter (UK) 02.45 Justin Robertson (UK) 04.30 Ladida 05.30 Hydrophonic 07.00 end Nugget Hip Hop Stage 12.00 Coudy 14.00 Saddan vs MC Priest 16.00 Henry D+DJ Brain Thug 17.00 DJane Sarah 18.00 Questablists crew 19.00 Tafrob+DJ Maztah 20.00 Disgrafix (křest CD Zakázané ovoce) 21.00 LUZA (SK) 22.00 Capoeira vs. Breakdance exhibition 22.30 ohňostroj 22.45 Indy a Wich 23.30 Nironic (USA) 00.30 DJ Vadim + Oneself (UK) 02.00 Illusionist Crew 04.00 Ex vs Saddan 06.00 end Rave.cz Dnb Wave Stage 16.30 Helmut 18.00 Wentoline 19.30 Killa Princess (Elwira vs Lobotamia) 21.00 Masters of The Universe (CZ/UK) 22.30 ohňostroj 22.45 IM Cyber 00.15 Crossfire (Be) 01.45 No Money 03.45 SMario 06.00 end Red Bull Music Academy Clinic 12.00- 01.30 RBMA DJs 00.45 Marcus Cooper 01.30 Jerry 03.00 Martin Hloch 04.00 Louis + Guga 06.00 end |
|
Ahoj, Felipe, děláš už hudbu poměrne dlouhou dobu, jak vlastně dlouho?
Ahoj, už to bude 14 let
Za tu dobu už si hrál na snad na celém svetě, je vůbec ještě místo, kde by si chtěl hrát nebo kde si nebyl?
Mám pocit, že jsem hrál už snad všude. Nejraději hraji v japonsku, hrál jsem tam zatím asi 3x nebo 4x, tam to mám opravdu rád. Oblíbenou mám i jižní Ameriku, jezdím tam už dva roky. Těším se do Argentiny, tam mám hrát v červenci. Nikdy jsem ale nebyl v Australii a Novém zélandu. Ale tam se nechystám, přece jenom cestuji už tak hodně. Když letím do Japonska, jsem tam za dvadvacet hodin, ale pak je to ještě dalších deset do Austrálie a to už je hodně. Mám tu svoji práci, vydavatelství, společnost a další věci. Cestování je příjemné, ale nemůžu všechno řídit jak chci, když nejsem doma. Když bych letěl do Austrálie, ztratím dva nebo tři týdny. A to už je hodně.
Teď to zkouším do Los Angles, do klubu Avalon. Doufám, že to vyjde, je to velký a nádherný klub. Guvernér je tam Arnold Schwarzenegger, což je příjemný chlapík, tak snad bude chtít udělat nějakou rakouskou noc. Tam bych chtěl hrát. Ale jinak jsem z cestování šťastný.
Znáš se osobně s Arnoldem?
Osobně ne, ale mám takovou představu, jak by to šlo udělat. Nejsem žádná velká hvězda. Když jsem chtěl hrát v Japonsku, prvně jsem tam letěl se podíval, jak to tam funguje. S kým tam mohu spolupracovat na remixech nebo bookingu. V Los Angeles mě lidé neznají, ale třeba když uvidí "Austria party" a vědí, odkud je jejich guvernér, tak přijdou :-) Je to prostě obchod, jako DJ jsem vlastně zboží, tak hledám možnosti, jak to zboží prodat.
Jsou velké rozdíly mezi party people v Japonsku, Americe a Evropě?
Když lidi začnou tancovat a bavit se, je to skoro všude to samé. Rozdíl je jen v tom, jak moc se baví. Mám rád to, jak se baví lidé v Japonsku. Celý den jen pracují, pracují a pracují. Ale jakmile se setmí, chtějí se bavit. Je tam na párty velmi málo drog. Lidé jsou tam čistí, všechno je to tam takové čisté. Není to takový undeground jako u nás. Všechno je to tam více organizované.
Používaš hodně při hraní hodně digitální technologie?
Ano, už delší dobu. Používal jsem je ještě před tím, než přišel Final Scratch. Znám se s Johnem Aquavivou a Ritchie Howtinem, ti se o to hodně zajímají. Díky nim jsem se k tomu dostal někdy v roce 2000, kdy se začalo zkoušet, jak to vlastně bude fungovat, jak lidi budou reagovat na to, že DJ hraje digitálně. V roce 2002 jsem začal hrát přímo z Final Scratch. Poslední rok však hraji jenom digitálně. Používám mixpult od Allen & Heath, který mi umožnuje hrát přímo z laptopu, bez použití desek nebo CD.
Používáš digitání technologie, ale při tom vlastníš vydavatelství, které pořád vydává desky, není to protiklad?
Trh se hodně změnil. Před pěti, deseti lety šlo prodávat hodně desek. Když byl ten track dobrý, nebyl problém prodat deset nebo dvacet tisíc desek a vydělat dobré peníze. Ale zárověň DJ bral za hraní mnohem menší peníze než dnes. Muzikanti a DJs se teď neživí prodejem desek, ale hraním. A taky stojí o hodně více, než těch pět, deset let zpět. Třeba jeden z nejlepších německých DJů nyní stojí kolem 10 000 euro a víc. Tři roky zpět to byla polovina. A další tři roky před tím to bylo kolem 2 000 euro. Prostě, když někde něco ztratíš, hledáš cestu, jak to najít jinde. Nemyslím, že je to špatné, použití digitální technologie je jen jeden ze způsobů práce. Dnes je Beatport a podobné servery, zaměřené jen na digitální prodej hudby. Tvoji hudbu tak může slyšet a poznat daleko více lidí, než jak to bylo pět let zpět.
Ale přitom zrovna na Beatportu je obrovské množství producentů a všechny skladby nejsou zrovna dobré. Je tam i hodně špatných věcí.
Vnímání hudby je různé, lidi ji buď mají rádi nebo ne, třeba jako u trance. Digitální distribuce je v současné době příliš mladá. Zatím se hledá cesta, jak by to vlastně mělo ideálně fungovat. Někdo udělá dobrý track a neprodá ho, někdo uděla špatný a prodá ho po celém světě. Někdo zase udělá opravdu dobrý track, ale nemá čas nebo chuť hledat vydavatele nebo distribuci. Tak to pošle pár kamarádům a klidně se z toho může stát megahit. Každý si v tom musí najít svůj způsob použití. Ale zase je více opravdu špatných věcí, to je pravda.
Není to přitom pro vydavatele těžší? Kdy si ten track koupím a přitom používám Soulseek nebo DC++, může ho pak mít zadarmo kde kdo.
V tom nevidím problém. Dnes nejde mít vydavatelství pro vydělávání peněz. A ani to už nepůjde. Dávam do toho svojí práci, svoje emoce, svoji hudbu, ale na konci je finačně nula. Nevydělá to. To, proč to dělám, je propagace. Vlastně tím dělám reklamu sám sobě, dělám rozhovory, jako třeba právě teď, hraju na párty, šířím svoji hudbu. Když udělám track a dám ho na internet, může ho slyšet deset tisíc lidí, možná sto tisíc. A tak poznají moji hudbu. Když pak někam přijedu, mohou znát, co dělám. Tři roky zpátky jsem prodal třeba tři čtyři tisíce desek po světě. Po celém světě. To je úplné nic, prostě o ničem. Desky jsou dnes jenom pro DJe, kteří jsou do hudby opravdu ponořeni. Dnes si tu mp3 může poslechnou každý. To si myslím, že je na tom velmi dobré.
Myslíš tím, že v budoucnu se vydavatelství musejí změnit hlavně na "propagační" společnosti svých zastupovaných autorů?
Všechno se těď mění. Znám hodně lidí, co mají svoje vydavatelství. Pořád tu budou velcí vydavatelé, kteří prodávají opravdu hodně desek. Ritchie Hawtin a podobní budou vždy prodávat hodně desek, protože jsou to opravdu velké legendy. Jsou tu ale další tisíce vydavatleství, které se to snaží dělat jinak. Myslím, že je to na dobré cestě a dějí se dobré věci.
Nyní pracujes na své první autorské desce. Kdy bude hotová?
Zatím jsem vydal 45 skladeb. Což už je celkem hodně. Teď jsem změnil celý proces tvorby. Ukončil jsem spolupráci se svým kolegou Nicolasem a postavil jsem si doma vlastní studio. Tam si dělám svoje vlastní věci. Zrovna před nedávnem jsem tam dodělal nějaké věci na novou desku Deep Dish. Udělal jsem nějaké techhouse-elektro skladby, které by teď měly vyjít na Punx Records, něco vydá Umek.
Hodně teď měním svoje Titanium Records, budeme se více zaměřovat na věci s elektro nádechem. Rozjíždím nové vydavateství z názvem PS Records, což je zkratka Philipp Straub. Chce teď vydávat skladby jen pod svým skutečným jménem. Všechno se mění, taky už stárnu a chci viděl pěkné věci. Techno jsem dělal příliš dlouho a už pro mě není dost sexy. Techno se stalo příliš tvrdé, to co jsme my dělali jako techno, je již mrtvé. Techno je dnes pro mladé schranz. Tohle jsme hráli pět šest let zpět. Dnes je to již nuda, hledám nové věci a zkušenosti.
Jak vydíš vývoj elektronické hudby? Minimál i elektro začínají být lehce "unavené", co bude dle tebe další směr.
Je to pořád to samé. Když si několik let zpět poslouchal Carla Coxe, Svana Vatha, Moniku Kruise, Adama Bayera atd, všichni jsme hráli skoro stejně. Stejné tempo, stejné hity, stejné skladby, vlastně to bylo skoro to samé. Teď se věci pomalu mění, do techna přišel minimal a elektro. Dva roky zpět to bylo jiné, nové. Když jsem to začal hrát, většina lidi byla překvapena. I dnes všichni hrají hodně podobné věci. Je to teď takový oblíbený trend. I to se naštěstí začíná měnit. Začíná kombinovat více stylů dohromady. Vidím to i u DJs, které zastupuji. Hodně z nich, kteří hrají hard techno, chtějí hrát jinou hudbu, protože jim už ta hard image už nevyhovuje.
Plánuješ někdy, že by si hrál svoje věci živě?
Ne. Rozhodně ne. Potřebuji pořád poslouchat novou hudbu. Když dělám track, slyším ho tak často, že už ho nechci slyšet. Možná pak někdy, jak to hraje na velký aparát. Potřebuji prostě pořád něco nového.
Díky za rozhovor.
Také díky a uvidíme se na Rio De Riviera :-)
Ahoj, mám se dobře, díky.
Jak si se vlastně dostala k taneční muzice?
Už ani nevím:) Nejdříve jsem poslouchala Depeche Mode a Madonnu. Když jsem byla na střední škole, začala jsem poslouchat pardubické Radio Life, kde měl pořad Aleš Bleha. To byl asi můj první kontakt s taneční muzikou. Jezdívali jsme pravidelně na party do L-klubu (Paul van Dyk, Westbam, Marusha, Darren Emerson a další). V době, kdy jsem se přestěhovala do Brna, mě nejvíc bavilo techno a chodila jsem hlavně na velké akce. Postupně mě ale začalo víc zajímat prostředí klubů s klidnější muzikou. Nikdy jsem ale neměla stylově úplně vyhraněný zájem, v podstatě poslouchám všechno, ale poslední dobou když si vybírám, co si pustím, tak častěji sáhnu po nějaké kytarovce (třeba Keane nebo Placebo) než taneční/klubovou hudbu.
Hodně lidí by chtělo dělat podobnou práci jako Ty, jak se k ní mohou dostat?
Recept, jak se dostat k takové práci, dát nemůžu. V mém případě to bylo dílo souhry okolností – když mi Pavel Tesař nabídnul práci (pomoc s přípravami Hradhouse 2004), končila jsem v mém předchozím zaměstnání na pozici asistentky výstavního projektu Designstory v rámci veletrhu Mobitex. Do té doby mě nikdy nenapadlo, že bych se někdy mohla podílet na přípravě nějaké party. Je to určitě hodně zajímavá práce a jsem ráda, že dělám, co mě baví.
Jak vlastně probíhá Tvůj pracovní den?
Většinu práce udělám u počítače a telefonu. Před festivaly jezdím domlouvat některé mediální spolupráce osobně do Prahy. Právě teď je období, kdy se blíží Rio de Riviera, jeho kampaň vrcholí a řeší se organizační záležitosti důležité v den akce (mě konkrétně se týkají akreditace), ale zároveň je už potřeba hlídat například termíny inzercí k Hradhouse, editovat stránky, zajišťovat letenky atd. Naštěstí se náš tým dynamicky rozrůstá a máme velmi schopného PR externistu na rozhovory, takže nejsem na celou kampaň sama..;-)
Na „scéně“ se pohybuješ již několik let. Na kolik je z Tvého pohledu scéna profesionální?
Z velké části určitě profesionální je, ale nemyslím, že by toto byla otázka přímo pro mě.
Změnil se nějak Tvůj pohled na scénu a dění kolem hudby?
Ani moc ne. Nemám pocit, že bych do tohoto dění na scéně nějakým zásadním způsobem viděla. Možná jsem si spíš jen propojila některá fakta.
Festival Rio De Riviera letos hodně narostl, na co z něj se nejvíce těšíš?
Jj, narostl celkem slušně:) Samozřejmě se nejvíc těším na Fun Lovin´ Criminals, ale program koncertní stage mě zajímá už od 18 hodin (Nihilisti, Ohm Square a J.A.R.). Z ostatních pódií pak mám nejblíž k tomu tanečnímu s Justinem Robertsonem:)
Hodně festivalů zaniklo, je to dobře či ne?
Akce vznikají a zanikají, to je vývoj. Dobré akce prověří čas. Na to, jak je náš trh malý, si myslím, že na nedostatek akcí si co do kvantity nemůžeme stěžovat.
Kromě toho ve Fun zone najdete stánky s občerstvením a dalším sortimentem, kadeřnické a kosmetické studio či stánek Hugo Boss. Večer ve 22 hodin se na Nugget hip hop stage předvedou přední čeští tanečníci capoeiry a breakdance se svou exhibicí. A konečně nesmíme opomenout ohňostroj, který rozzáří oblohu nad festivalem v rámci akce Brno – město uprostřed Evropy.
Mapku areálu najdete na www.rioderiviera.cz v sekci Praktické.
Objednávky vstupenek přes SMS na čísle 603 961 887, nebo e-mailem na katka-mersey@volny.cz.
Crossfire – Hydra, to už je nerozlučná dvojka. Nemáš občas pocit, že všechna tvoje produkce je částečně zastíněna právě obřím úspěchem skladby Hydra?
No ano, někdy. Na druhé straně mi tento track otevřel spoustu dveří... Ale je na čase pohnout se dál...teď jsem velmi spokojený s věcmi na kterých právě dělám. Někdy se sice cítím jako „vytržený od reality“, ale je na čase to vzít pevně do svých rukou. Proto se určitě těšte na blížící se nové release Sensation a Icarus, které vyjdou na Crossfire Recs. Jsem velmi rád, jak vyzrále a kvalitně znějí.
Kdybys musel vymyslet Hydře alternativní název, co by to nejspíš bylo?
Myslím, že nejlepší by byl: Wonderland (doufám, že vysvětlení není třeba)
Jak často hráváš na open-airech? Dáváš přednost klubům, nebo hraní pod širým nebem?
Na open airech jsem hrál jen párkrát, hmmm, myslím ale, že mám raději kluby. Jsi blíž lidem, což je příjemný.
Chodíváš ještě na d’n’b párty, nebo už jen tam, kde přímo hraješ?
No abych byl upřímný, na dnb party moc nechodím, spíš jen na ty, kde mám vystupovat. Nejvíc času trávím ve studiu, to je moje svatyně. Být ve studiu, tvořit hudbu, to je pro mě takový party time. Hudbu mám pořád tak strašně nahlas, že z toho snad ohluchnu. To není moc dobrý...
Je tu něco, co ti vždycky dokáže znechutit akci? Něco, na co si nikdy nezvykneš?
Hmmm, jo, když k tobě přijdou policajti a v cizí řeči – který nerozumíš, ti řeknou, abys to vypnul... hehe... tak na tohle si nikdy nezvyknu. A taky lidi co se chtějí mlátit, tak to je opravdu odporný!! Na party je to přece všechno o lásce a pozitivních vlnách podle mě.
Na jaké akci bys nechtěl v životě hrát?
Tak zatím o žádné takové nevím.
A naopak, máš nějaké vysněné místo, kde by sis zahrát chtěl?
Ano, chtěl bych udělat party v amazonském pralese a nebo v nějaké fakt exotické zemi, někde na pláži pod palmami.
Jak moc sleduješ dění na d’n’b scéně? Kdo se ti např. z „nových tváří“ nejvíc líbí? Máš nějaké osobní tipy na velká jména (producenty) roku 2007?
Jasně, dobře sledujte nový věci od Crossfirea!!! To víš, v dnešní době, člověk se musí nějak prosadit.
Hrozně se mi líbí deep a minimal věci od Quarantine. Ale jinak zas tolik dnb scénu nesleduji, poslouchám taky jinou hudbu, kvůli zdravé dávce inspirace...Tímhle, doufám, docílím, že můj sound bude odlišnější od ostatních, teda doufám.
Když se řekne DJ Crossfire, vybaví si mi chytlavé motivy, válcující basy a především ohromná chuť tancovat. V čem si myslíš, že tkví kouzlo tvé muziky?
Hmm, tak to je těžká otázka...to doopravdy nevím. Dělání hudby je samo o sobě pro mě magie...
Kdyby měl mít každý hudební žánr svého maskota, kdo by se ti nejvíc zamlouval u d’n’b a proč?
Haha, dobrý... No možná gepard? Protože je fakt rychlý a má spoustu energie, stejně jako drumandbass.
A teď rychlovka,
tvoje nejoblíbenější značka auta: žádná
nejoblíbenější televizní seriál: Sopranos a Prison Break
nejoblíbenější dvě desky na mix: C4C & Fierce - Carrier // Optical - Shining (Ed Rush & Optical Rmx)
Akce je součástí festivalu Brno – město uprostřed Evropy a na programu je slavnostní ohňostroj v 22.30 hod. (dalších 7 ohňostrojů zazáří nad Brnem v dalších dnech v rámci přehlídky Ignis Brunensis). Na 5 podiích se od 12.00 do 06.00 vystřídá přes 70 skupin, djs a performerů z celého světa. Součástí festivalu bude celá řada doprovodných zajímavostí , podobně jako u prvního ročníku v roce 2006.
Předprodeje za nejnižší cenu 390 Kč již běží v sítích Ticketpro, Ticketstream a Ticketportal + brněnských předprodejích (viz sekce Vstupenky na www.rioderiviera.cz).
Objednávky přes SMS ticket na 603 961 887 či e-ticket katka-mersey@volny.cz
Info o festivalu naleznete na: www.rioderiviera.cz
Kromě sítí Ticketpro, Ticketportál a Ticketstream můžete od 25.1. koupit lístky za nejnižší cenu ve všech brněnských předprodejích:
Indies - Poštovská ul.
DPL - nám. Svobody
Wolf - Dvořákova
BKC - Běhounská
Kult - Rybkova 1
Lístky lze opět objednat také prostřednictvím SMS ticket na tel.č. 603 961 887 a nebo přes e-mail katka-mersey@volny.cz. Lístky budou zasílány na dobírku, je nutné uvést jméno, adresu + PSČ a počet lístků.
Pozor!!! Ti, kdo si objednají lístky přes SMS ticket či E-ticket, získají reklamní placku Rio De Riviera.
Organizátoři 2. ročníku open air festivalu Rio De Riviera již uzavřeli line up hlavního pódia dalšího ročníku open-airu Rio de Riviera. Akce je součástí festivalu Brno – město uprostřed Evropy – Ignis Brunensis a její součástí je slavnostní ohňostroj v 22.30, jeden z 8 ohňostrojů, které zazáří během následujícího týdne nad Brnem. Festival začíná již od 12.00 a chronologicky jsou kapely seřazeny v následujícím pořadí:
12.00 otevření areálu
12.30 Scissor Hands (Plzeň)
13.45 Tibet (Brno)
14.45 – 123 Min (Pardubice)
15.50 Ohm Square (Praha)
17.15 Skyline (Praha)
18.30 Nihilists (Praha)
20.00 J.A.R. (Praha)
21.20 Sunshine (Praha)
22.30 ohňostroj
22.45 Fun Lovin´ Criminals (USA)
Předprodeje za nejnižší cenu 390 Kč již běží v sítích Ticketpro, Ticketstream a Ticketportal.
Info o festivalu naleznete na www.rioderiviera.cz.
Line upy dalších podií budou oznámeny k 30.1.2007.