PARTYINFO
PROGRESSION SESSION
Datum konání: |
21.10.2005 - pátek |
Místo konání: |
Praha - Veletržní palác |
DJs: |
LTJ Bukem & MC Conrad (Progression Sessions), Babe LN, Koogi (Shadowbox.cz/Techno.cz crew), Sweg druhé pódium - tba |
Popis: |
pořádají: D Smack U Promotion & Abaton Production předprodej od 12. září (Ticketpro a Ticketstream): 250 CZK + poplatek, v den akce 350 CZK start 20:30 |
Line-up: |
20:30 Sweg 22:00 Babe LN 00:00 LTJ Bukem MC Conrad 03:00 Koogi |
V rámci svého turné Progression Sessions vystoupí v Praze už v pátek 21. října drum'n'bassový mág LTJ Bukem a MC Conrad. Akce se uskuteční od 20.30 hodin ve Veletržním paláci.
Jako první nastoupí za gramofony ve 20.30 hodin DJ Sweg, ve 22.00 hodin ho vystřídá Babe LN. V půlnoci startuje tříhodinový set LTJ Bukema v doprovodu MC Conrada. Na závěr zahraje DJ Koogi.
Pořádající agentury D Smack U Promotion a Abaton Production chystají pro návštěvníky dobré zázemí a kvalitní zvuk. „Samozřejmě je našim cílem postavit co nejkvalitnější zvukový aparát. Pokud si návštěvníci vzpomenou na červencový koncert Underworld, věřím, že mi dají za pravdu a budou spokojeni i tentokrát,“ dodává Michal Lukeš z Abaton Production.
Vstupenky k dostání v síti Ticketpro a Ticketstream za cenu 250,- Kč + manipulační poplatek. V den akce vstupenka za 350,- Kč.
Oficiální webové stránky: www.goodlooking.org
LTJ Bukem, zakladatel labelu Good Looking a drum´n bassový mág, se právě vrátil ze Spojených států, které objížděl s MC Conradem v rámci turné Progression Sessions. Po pár zastávkách v Evropě předvede své vynikající mixy už 21. října v pražském Veletržním paláci. Vystoupí v rámci noci Live in Prague, kterou pořádá D Smack U a Abaton Production.
Jak vidíš budoucnost elektronické hudby?
Budoucnost scény je podle mého názoru jistá. Otázkou spíš je, jaká je budoucnost nezávislých undergroundových umělců, kteří rádi posouvají hudební hranice, a jak nalézt způsob, jak jejich hudbu dostat k lidem.
Jediné, co momentálně zajímá velké společnosti, je bohužel okamžitý úspěch. Už to nefunguje jako v roce 1991, kdy společnosti podporovaly nové umělce a investovaly do nich hodně peněz. Teď je to na nás. My musíme vymyslet způsob, jakým dostat hudbu k lidem. Buď budeš dělat to, co tě uživí, nebo si najdeš cestu, jak přežít v existující struktuře.
Používáš k živému hraní nějaké nové technologie nebo se držíš tradičního míchání vinylů?
Pořád hraji z vinylů, ale mixuji i věci, které ještě nebyly vydány. Ne že bych nesouhlasil s mixováním z vinylů nebo z cédéček nebo z čehokoliv jiného… Lidem to umožňuje prezentovat vlastní hudbu. Cédéčko dneska stojí jednu libru. Ale bohužel to na všech hudebních scénách včetně té drum’n’bassové snižuje kvalitu hudby, kterou si lidé přišli za peníze poslechnout.
Jak se tedy tváříš na nové formáty přenosu zvuku – populární MP3?
Lidé si MP3 posílají a podle mě to ukazuje na nedostatek respektu vůči tvůrcům. Někdo třeba stráví dva týdny ve studiu prací na nejlepším tracku, který kdy vytvořil. Věnoval tolik času tomu, aby ten track zněl čistě a skvěle na velké aparatuře a pak to dá někomu ve formátu MP3.
Track může mít řekněme 60 MB, kdežto empétrojka jenom 15 MB. Těch cca 40MB zvuku, které zabraly dva týdny práce, jsou pryč. Já bych něčí hudbu takovým způsobem nikdy hrát nechtěl. Takže ne že bych s tím nesouhlasil, protože nové talenty se tak mohou dobře prezentovat. …ale já jsem člověk, který rád poslouchá vlastní hudbu v nejlepší možné kvalitě, které se dá na párty dosáhnout. Stále preferuji dva gramofony a vinyly.
V klubu ale nikdy nedocílíš takového zvuku jako ve studiu…
Všiml jsem si, že celá tahle cédéčková kultura způsobila, že když se občas vydám do klubu, tak už je tam dva gramofony prostě nezajímají. V klubech pro stovky až tisíce lidí vám postaví na pódium dva gramofony na takový stůl, jaký bych si dal tak maximálně na zahradu, abych na něm večeřel. Lidé už pomalu nevědí, jak sestavit gramofony tak, aby stály pevně a nevibrovaly. Když ještě nebyly cédéčka, museli jste mít gramofony postavené opravdu pevně, ale CD přehrávače můžete dát kamkoliv. Vibrace se už dávno neřeší a tím se ztrácí kvalita zvuku.
Vzpomínáš někdy na dobu před tím, než byl v Británii přijat Criminal Justice Act?
Byla to šílená doba, která položila základy scény, kterou máme dneska. Vzpomínám si, že lidé okolo roku 1992 nebo 1993 říkávali, že tahle hudba bude do roka pasé. „Už na to nechceme chodit. Je to jenom praštěná hudba a lidé na polích. Je to pomíjivá záležitost a dříve nebo později vyšumí.“ No a dneska máme rok 2005 a scéna pořád existuje a nijak neskomírá. Já i lidé, se kterými spolupracuji, jsme měli obrovské štěstí, že jsme se mohli podílet na vzniku něčeho, co máme tolik rádi. A dokonce se tím i začít živit. Myslím, že máme opravdové štěstí, že žijeme právě v téhle době.
Oficiální webové stránky: www.goodlooking.org
V dohledné době budou spuštěny webové stránky projektu LIVE IN PRAGUE.
Vstupenky k dostání v síti Ticketpro a Ticketstream za cenu 250,- Kč + manipulační poplatek. V den akce vstupenka za 350,- Kč.
LTJ BUKEM
Zakladatel DJingu? Talentovaný hudebník? Průkopnický producent? Šéf hudebního vydavatelství? Podnikatel v taneční hudbě? Nebo snad vizionář klubové scény? Co asi píše tenhle chlapík v brýlích s pozlacenými obroučkami a odzbrojujícím úsměvem do svého životopisu? Člověk, který dostal drum´n´bass z malého klubu stojícího na londýnské Charing Cross Road do nejznámějších klubů po celé zemi ale i po celém světě? Chlapík, který s break beatem ze svých desek založil celou novou hudební galaxii? Nebo možná napíše jenom "renesanční člověk digitálního věku". V podstatě je LTJ Bukem vším, co jsme zmínili. Ačkoliv by to jen nerad připustil, je LTJ Bukem živoucím ztělesněním post-acid housového tvůrčího a podnikatelského ducha. Je to přívětivý člověk plný energie, jehož panoramatické hudební vize zaznamenaly úspěch ve kterékoliv oblasti, jakou se rozhodl objevovat. Od provozování sound systému přes hraní na ravech, od přemístění srdce breakbeatové kultury k nové definici podstaty drum'n bassu. Tento muž, kterého jeho kamarádi znají jako Dannyho Williamsona, stál dlouho v čele breakbeatové evoluce, aby svým životním elánem a láskou k hudbě osvětloval cestu, kterou se tento hudební žánr ubíral.
Podobně jako mnozí současní producenti začínal i Bukem s hudbou jako dítě na hodinách klavíru. Jako jeden z mála však prokázal tento mladý pianista ohromný vrozený talent a hravě proplul všemi stupni hudební školy. Doma zněla převážně vážná hudba. Oba rodiče měli v oblibě Rachmaninova a Čajkovského, jejichž hudba Bukema hluboce ovlivnila. Pravou lásku k hudbě však získal až po té, co se rodina přestěhovala do Watfordu a Bukem změnil učitele hudby. Progresivně smýšlející učitel Nigel Crouch, se kterým ztratil kontakt, ale po dlouhém hledání se mu ho nedávno opět podařilo navázat, mu otevřel dveře do světa jazz fusion, žánru, který ovlivnil celou Bukemovu tvorbu.
V polovině 80. let objevil Bukem klubovou scénu. Bylo mu tenkrát sedmnáct let. Rád nakupoval desky a chodíval do klubů, kde se hrál soul a groove. Netrvalo příliš dlouho než začal přemýšlet nad vlastní podobou klubové hudby a brzy si pořídil sound systém a začal hrát.
V této době měl také vlastní jazz funkovou kapelu, kterou ale nikdy nebral příliš vážně... měla to být spíše zábava. Jeho hlavním koníčkem se však brzy stal djing a do roku 1987 si jako DJ vybudoval slušnou pověst. Až v roce 1988 si Bukem poprvé všiml, že by ho hraní mohlo potenciálně uživit.
V roce 1990 dostal svou první velkou šanci na Raindance: měl hrát mezi 1. a 2. hodinou ráno před 10 000 lidmi. Byla to první opravdová zkouška jeho počínajícího djského umění. Na pódium ho sice museli dotáhnout všichni jeho kamarádi, ale nakonec zahrál set, na který nikdy nezapomene. Už od prvního tracku bylo jasné, že jde o něco mimořádného. Zrodil se LTJ Bukem, prvotřídní DJ.
Přibližně ve stejné době se Bukemovi podařilo nahrát jeho první úspěšnou skladbu, která poté vyšla na desce, jež ovlivnila jednu celou éru v historii taneční hudby. Logical Progression, která vyšla na labelu Vinyl Maniam, představila hudební vizi LTJ Bukema.
Když získal Bukem konečně popularitu, založil si vlastní vydavatelství, které řídil z malé kanceláře v Harlesdenu v Londýně. Label byl pojmenován Good Looking a jeho prvním debutem se stal Demon's Theme.
MC CONRAD
Jen několik málo lidí o sobě může s jistotou tvrdit, že se ve své profesi opravdu našli, a ačkoliv to MC Conrad jen nerad přiznává, je jedním z nich. Už od svých začátků ovlivněných ravem a spoluprácí s LTJ Bukemem, přes Speed až do dnešní doby je MC Conrad považován za vůdčí osobnost celosvětové drum'n bassové scény. Své rapové texty spojující myšlenky a pocity ze všech možných oblastí života sám aranžuje tak, aby co nejlépe doplňovaly hudbu a vytvářely vazbu s publikem.
Hudba Conrada vždy silně ovlivňovala. Své dětství strávil ponořen do rodinné sbírky desek, která mu poskytla dobrou orientaci ve vokálních stylech i hudebních žánrech. Netrvalo dlouho a Conrad si začal vytvářet svůj vlastní, osobitý styl, ze kterého bylo jasně patrné, že ranné elektro patří k jeho nejoblíbenějším žánrům. Začal inklinovat k městským, pouličním hudebním stylům a stal se součástí scény. Poprvé také zatoužil vytvářet vlastní hudbu. Jeho prvním uměleckým nástrojem se stal mikrofon. Přišlo první vystoupení a krátce na to začal Conrad rapovat v místní hip-hopové kapele, kde si velmi rychle vytvořil svůj osobitý styl.
Naneštěstí se vývoj britské hip-hopové scény neubíral směrem, jaký si Conrad představoval, a tak se rozhodl zúročit svůj rostoucí talent jinde. Mladá raveová scéna se pro Conrada stala ideální živnou půdou. Měl štěstí a netrvalo dlouho než spojil síly s dnes již legendárním LTJ Bukemem. Mnoho dvojic se je snažilo napodobit, ale nikdy nedosáhly takové dokonalosti jako toto spojení DJe s MCm, které již více než deset let reprezentuje po celém světě vlastní hudbu vydávanou na nezávislém labelu. Ačkoliv za dobrý start může spíše Bukemova hudba a jmenovitě Demon's Theme, jejich spolupráce se nese v duchu počátečního úspěchu.
Po několika oceněních přišla světová turné a mnoho nesmírně populárních vokálních, živých vystoupení v halách, z nichž je asi nejznámější Logical Progression a řada alb a koncertů nazvaná Progression Series. V posledních letech využívá Conrad svých bohatých zkušeností hlavně ve studiu. Tvrdě na sobě pracoval a jeho poslední tvorba - Golden Girl, která vznikla ve spolupráci s jeho kolegou z mateřského labelu Makotem, svědčí o tom, že námaha stála za to.
Words 2 Be Heard nicméně stále zůstává nejblíže jeho srdci. Tato skupina umělců se snaží vrátit živé vokály tam, kam původně patří - do čela kapely. Spojení vokalistů, hudebníků a producentů má společný cíl: dostat hudbu ze samplerů na pódium. Conrad doufá, že se mu podaří odstranit technologické stigma, které je s taneční hudbou tak pevně spjato a že tím uvolní přístup k atmosféře a experimentování, bez kterého by živá hudba nemohla existovat. Conrad zůstává věrný duchu svých vystoupení, ve kterých nic není statické a kde každé vystoupení slibuje nový zážitek.
Oficiální webové stránky: www.goodlooking.org
V dohledné době budou spuštěny webové stránky projektu LIVE IN PRAGUE.