PARTYINFO
PLANET SOUND
Datum konání: |
19.06.2004 - sobota |
Místo konání: |
Praha - Křižíkovy pavilony |
DJs: |
Ed Rush & Optical, Asian Dub Foundation, Derrick May, James Ruskin & Oliver Ho, Nika 77 (Techno.cz), Calibre, Agent, Orbith, Lucca, Koogi, Im Cyber, Ghonzales, Tall, Hoffee, Philip TBC, Liquid A, Nitropank MCs: Rymetyme Chillout zone: I am X |
Live: |
I Am X, Soil |
Popis: |
pavilony B, C 2. ročník vstup 290 CZK 1 den (bez poplatku) 350 CZK 2 dny (bez poplatku) děti do 120 cm a vozíčkáři vstup zdarma Náš komentář: I když pořadatelé na poslední chvíli zařadili na lineup pár živých kapel, pro milovníky koncertů v přírodě, kteří se účastnili loňského festivalu v Táboře, to bude jen slabá záplata. Nicméně je třeba uznat, že kvalitu jmen pozvaných djů musí ocenit každý, kdo se o současnou taneční hudbu trochu zajímá. |
Dvojice Layo Paskin a Matthew Bushwacka! B se v Čechách těší nesmírné popularitě. Přesvědčit se o tom mohl, kdo navštívil klub Roxy při četných návštěvách Bushwacky. Býval zde častým hostem residentní noci dje Trávy s názvem MIX, také ve dvojice s Layo Paskinem byli k vidění na památném mejdanu Crave v pražském Abatonu a například i na festivalu Creamfields, kde odehráli skvělý liveact přímo po vystoupení skupiny Underworld.
Za poslední dva roky dovezli do Roxy dvakrát svou klubovou noc ALL NIGHT LONG, což je zároveň název jejích aktuální mixované kompilace, která vyšla na značce XL Rec. Na kontu mají dvě skvělá alba, která se nikdy neohrají (Low Life a Night Works). A Layo Paskin nám nedávno prozradil, že jsou zavřeni ve studiu a pilně pracují na dalším albu.
Jejich megahit LOVE STORY zněl v klubech i rádiích svého času skutečně možná až příliš frekventovaně, což dokazuje, že lidé v naší zemi tuto dvojku skutečně zbožňují. Jejich energické, nabušené sety na pomezí techhouse a breakbeatu z nich dělají unikát. Umí převést exaktním a velmi citlivým mixováním čistou energii svých desek na publikum jako nikdo jiný.
Právě takový zážitek vás čeká, až na akci PLANET SOUND převezmou pomyslné otěže gramofonů po Dave Angelovi a dovedou páteční část tohoto festivalu do konce v tříhodinovém setu.
Bylo by na místě zmínit, že tito pánové spoluvlastní spolu s Mr. C proslulý londýnský klub The End a labely End, Oblong a Plank, a že patří celosvětově mezi nejžádanější djs vůbec. Máte se na co těšit!
3D náhledy Chillout Zone
http://www.planetfestival.cz/CZ_chillout.html
Za dobu své existence prošel drum’n’bass mnoha radikálními změnami. hardcore, intelligent, groovy, latino… někteří producenti se musí pořádně ohánět, pokud chtějí zůstat v módě, zatímco jiným stačí nějaký ten styl vynalézt a čekat na příchod epigonů. jako třeba Ed Rush, král tech-stepu.
Ed Rush přišel na svět do rodiny západolondýnského holiče pod značně hůře znějícím občanským jménem Ben Settle. Svůj budoucí dýdžejský pseudonym ale dlouho hledat nemusel. Přezdívku Headrush dostal od kamarádů pro podivné vlasové kreace, které si na něm jeho tatík zkoušel, a později jen stačilo své umělecké jméno zkrátit. „Pokaždé jsem přišel do třídy s jiným, šíleným účesem, vypadal jsem skoro jako pudl. A tak mi začali říkat právě takhle.“
Po hudební stránce začínal Ed Rush podobně jako většina dnešních ostrovních hvězd – na počátku byl hiphop a electro, potom následovalo okouzlení strojovými rytmy na ilegálních ravech a od té doby začal Ed přemýšlet o hudební kariéře. Když už pravidelně hrával v lokálním rádiu DOM FM, přeorientoval se na jungle a stačilo jen najít nějakého dobrodince s vlastním vybavením, aby mohla vyjít první nahrávka.
Jeho kroky tedy směřovaly ke kamarádovi Nico Sykesovi, v jehož improvizovaném studiu vznikla první Edova hitovka „Bloodclot artattack“. Tato syrová temná skladba vyšla na nově založeném Nicově labelu No U-turn (dnes již značně pasivním), a přestože jsme se od té doby z Rushovy dílny dočkali desítek lepších nahrávek, již tenkrát tento vinyl předznamenal, kudy se bude jeho tvorba ubírat.
V následujících letech se jméno Ed Rush díky dlouhé řadě dvanáctipalců (spolupráce s Nicem, Fiercem, Tracem) stále více popularizovalo – Edovi vycházely desky i na známých labelech Emotif (dříve SOUR), Prototype či Metalheadz a jeho sety začínaly být kolem roku 1996 čím dál tím oblíbenější alternativou k tehdy módní vlně jazzy a funky drum’n’bassu, představovaného producenty typu LTJ Bukem, Alex Reece či Wax doctor.
Rush stále vzdaloval svůj osobitý zvuk od těchto zpívaných hitovek směrem ke své hudební vizi – vokály vyměnil za zkreslené samply, melodie za ruchy v pozadí a výsluní Top of the pops za příšeří klubů. S touto filozofií se Ed Rush udržel na špičce dodnes – „ Miluji rytmus a nic ostatního mě nezajímá. Drum’n’bassu nesluší komerce, tenhle styl funguje pouze v klubech.” V době, kdy byl již v Británii obecně uznávaný, vydal Ed Rush své první dlouhohrající album Torque, opustil label No U-turn a vrhl se do spolupráce s Opticalem, díky které ho dnes zná celý svět.
I když sólová tvorba obou pánů je také bohatá, na současné elektronické scéně nenajdete mnoho zvučnějších dvojic než jakou jsou Ed Rush & Optical. Optical, vlastním jménem Matt Quinn, byl vždy uznávaným producentem, kterého si pro studiovou výpomoc povolávali ti nejlepší (stal se Grooveriderovou pravou rukou, s Goldiem pracoval na jeho opusu Mother ), přesto si z různých anket a ocenění nikdy velkou hlavu nedělal – “Docela mě potěšilo, když jsem se stal podle Muziku producentem roku 1998. Už ve škole jsem na sportovních dnech byl většinou poslední, tak jsem rád, že jsem taky někdy něco vyhrál.” Sám Ed Rush dosud považuje jejich setkání za pravé požehnání. “Ještě nikdy se nám nestalo, že bychom ze studia vycházeli s prázdnýma rukama. Matt vždy přijde s nějakým novým zvukem a pak se s ním piplá tak dlouho, dokud ho totálně nepřestaví.”
Pro své výtvory založili Ed Rush & Optical vydavatelství Virus, na kterém až donedávna vycházely pouze jejich vlastní kousky v čele s hity jako Kerbcrawler či Bacteria a dvěma sólovými alby. První z nich se jmenovalo Wormhole (1998), jehož kopií se po celém světě prodalo 40 000, což bylo na nezávislé undergroundové album velice slušné.
Optical vysvětluje koncepci alba takto :” Červí díra (wormhole) je spojení mezi dvěmi dimenzemi, kterým by se teoreticky v budoucnosti mohlo cestovat tisíce mil daleko. Tohle by mělo lidem napovědět, o co usilujeme.” Na Wormhole Ben a Matt důkladně propracovali jednotlivé skladby podle svých požadavků na klubový track a darovali světu temnou, přesto vyváženou kolekci tvrdých amenovek již naprosto odtržených od kořenů junglové hudby.
Po vydání alba Ed Rush s úsměvem přiznává, že lidé neznalí jeho předchozí tvorby situují Wormhole kamsi do S/M klubů : “ Taky už jsem jednou v cizině v jednom takovém podniku byl – lidé tam tancovali v klecích a tak…” Optical si však zachovává chladnou tvář a komentuje: “ Utrpení a potěšení k sobě opravdu nemusí mít daleko – spousta lidí musí celý týden tvrdě pracovat, aby si mohli o víkendu vydechnout, a tak ani my nemůžeme být pořád lehkomyslní optimisté – my se víc soustředíme na temné stránky života.” Zároveň se dozvídáme,jak moc si Ben a Matt hlídají úroveň své tvorby: “Nám docela záleží na tom být na vrcholu. Pokud děláš drum’n’bass, neustále se snažíš posouvat věci dopředu a to bývá celkem stresující. Nikdo nemůže mít výborné tvůrčí nápady do nekonečna a já doufám, že my ty svoje využíváme dostatečně, abychom nějakou tu dobu byli na špičce.“
Při přípravě druhého společného alba Eda Rushe a Opticala postihla nehoda, kvůli které musely být práce na pár měsíců pozdrženy a která (jak sami přiznávají) pozměnila zvuk samotného alba. „Vybuchla nám reprobedna a od té doby nám oběma zvoní v uších. Když se to stalo, měli jsme už kolem sedmi tracků hotových a pak bylo pro nás hlavní dokončit album v rámci možností.“ A možností nebylo mnoho – ani po několika měsících vynucené pauzy se problémy nevytratily. „Nikdy jsem si na své uši nestěžoval, ale teď se s tím pokouším žít, jak to jen jde. Bohužel, když je kolem mě příliš ticho, pak je těžké to ignorovat,“ říká Optical. Ed dodává: „První dva měsíce jsem kromě toho zvuku neslyšel nic jiného, což mě dost znervózňovalo. Teď používám speciální špunty do uší, které mi dost pomáhají.“
Ben a Matt přesto album s pomocí Matrixe dokončili. Vyšlo před necelými dvěmi roky, navzdory ztíženému vzniku zní velice dobře a jmenuje se Creeps. Název tohoto alba se podle tvůrců váže k porušování zaběhnutých postupů při tvorbě drum’n’bassových skladeb – „Dramaturgie většiny tracků na posledním albu se odkrývá velmi pozvolna a nenápadně, plíživě se vkrádá mezi beaty.“
Na tomto albu také Ed Rush & Optical poprvé spolupracují s MC Ryme tymem. „Ten už s námi několik let vystupoval a my jsme chtěli jeho hlas na naše album. Stejně už jsme chtěli použít i nějaké vokály. Problém je, že málo MCs doopravdy umí do drum’n’bassu zpívat. Také jsme chtěli něco,co by dávalo smysl – žádné ‘Big up for Ed Rush & Optical’, a tak jsme si všichni sedli a zkusili něco napsat.
Konec konců, Adam F spolupracoval s LL Cool J a Redmanem, mluvili jsme i s Method manem a všichni to jsou drum’n’bassoví fanoušci.“ Nutno dodat, že zatímco zmíněné americké hiphopové hvězdy na chvíli přetáhly Adama F do své hudební branže, skladby Resurrection a Flightpath, které vznikly pro album Creeps, jsou junglovky jedna radost.
Creeps je sice další vynikající kolekcí moderního temného drum’n’bassu, ale jestliže po vydání Wormhole mohli všichni junglisti Benovi a Mattovi ruce utrhat, v době Creeps si už našli jiné hrdiny a zaposlouchali se do zpěvných melodií nové vlny tzv. intelligent drum’n’bassu. “Konečně se lidé začali zajímat i o někoho jiného než o nás a Bad company,” říká překvapivě Matt. “Myslím, že scéně prospívá různorodost, ale tenhle neo-old skool mě moc nebaví. Řada lidí ani ty původní tracky, ze kterých se teď sampluje, nezná, a tak jsou nadšení. Pokud já použiju retro–sampl, snažím se ošetřit ho tak, aby z toho nevznikla pustá kopie.”
Podobně radikální názory, které manifestují důležitost hudby samotné před slávou a obálkami módních časopisů, má tato dvojka i na kraje zlámanými beaty takřka nepoznamenané – “Často se k nám donese, že by drum’n’bass měl prorazit i v Americe. Nevím, jestli to má nějaký smysl. Teď všichni DJs doufají, že se breakbeaty dostanou do Ameriky a Japonska a všichni tady zbohatneme. My jsme spokojení s tím,co máme.”
Ani po vydání Creeps nezůstala naše dvojka pasivní. Počet singlů na vydavatelství Virus dosáhl dávno čísla deset a to s masivním remixem albové skladby Pacman (samozřejmě s patřičně videoherním přebalem), který pro Bena a Matta udělali Ram Trilogy. Tento vinyl, který kombinoval rush – opticalovskou analogovou atmosféru s gradující basovou linkou od Andyho C. & co., se na pár měsíců stal nejžádanějším drum’n’bassovým titulem.
Také si možná vzpomenete na ďábelský Cannibal run, další spolupráci s Ryme tymem, která se řadí k absolutně nejtvrdším počinům, které kdy vzešly z rukou pánů Rushe a Opticala. O něco méně vyvedená byla skladba Rehab vydaná na labelu Quarantine, zato pánové znovu získali své dávné ostruhy na poli remixů. (Pamatujete třeba na jejich verzi Watching windows pro Roniho Size ?)
Během posledního roku byl jednoznačným zásahem do černého remix pro Hatiras (Spaced invader) a jejich nejžhavější práce, přepracování housové klasiky French kiss, právě brázdí světem na white labelech. Dnes je samozřejmě aktuální třetí LP Virus kru s názvem The Original Dr. Shade, které se dočkalo rozličných ohlasů. Po produkční stránce není, co dodat, nicméně invencí zrovna nehýří. Pánové si prostě udělali desku do svých rozjetých setů. Toť vše.
Samozřejmě, že oba pánové také křižují svět jakožto DJs. Opticala mohli Slováci vidět loni o prázdninách na Pohodě a Ed Rush navštívil naší republiku hned čtyřikrát, aby zahrál na dvou vyprodaných Shadowbox parties, o kterých se v tuzemské junglové komunitě ještě dnes vyprávějí nadšené historky plus na zimní obdobě Cosmic Tripu, Cosmic City.
Pak následovalo vystoupení na festivalu Creamfields a na podzim se představil na noci In da Bush v klubu Roxy. Ed tehdy předvedl jeden ze svých typicky temných setů, ve kterých však energičnost není doprovázena jednotvárností – Ed sám říká: “Čím více hraješ, tím více se učíš. Prostě se naučíš, že nemůžeš hrát takovouhle hudbu hodinu a půl, nebo dvě.” Do naší republiky zavítala řada dalších drum’n’bassových hvězd, ale málokterá sklidila tolik pozitivních ohlasů jako Ed Rush…
Přátelé kvalitní hudby, jak jistě víte, festival PLANET SOUND nás čeká už jen za několik málo hodin, naší technici si pomalu připravují nářadí a nyní je na čase vám přiblížit, jak bude celá akce zajištěna technicky.
Základem každé kvalitní akce je zvuk. Aparát značky L´Acoustic, který je používaný v celém světě těmi největšími festivaly a který byl minulý týden instalován i pražském klubu Roxy zaručuje dokonale čistý a silný zvuk, o čemž jsme se mohli nedávno přesvědčit i na akci Big Chill.
Celkový zvuk bude navíc dobře dokreslovat zavěšení látek po celém obvodu haly.
Dekorace budou laděny do stylu povedeného vizuálu celé akce. Na TimeIn main stage budou dominovat siluety městských věží a na Radio1 stage hvězdné nebe, které můžete znát například z plakátů či webových stránek akce.
Na obou stageích se můžete těšit i na videoprojekce z dílny zkušených Phase, kteří si připravili na PLANET SOUND skutečně exkluzivní materiál, který bude lahodit očím návštěvníků.
Bohatý světelný park a silný laser na main stage bude v rukou zdatných profíků z Wild Music.
Jak je patrné z technických parametrů a zapojených firem, čeká vás akce na špičkové technické úrovni, která jen znásobí celkový hudební prožitek.
Těšíme se na vás!
Do propuknutí festivalu PLANET SOUND zbývá už jen několik dní a my máme pro vás další informační servis k této akci.
Na webových stránkách festivalu www.planetfestival.cz a v klubu Roxy můžete zakoupit hezká trička s festivalovým vizuálním námětem . Na fotky a náhledy triček se můžete podívat zde:
http://www.planetfestival.cz/CZ_tricka.html
Navíc jako bonus máme pro každého, kdo se dostaví na akci PLANET SOUND v tomto tričku, jednu plechovku Red Bullu zdarma. Tu dostanou i ti nejrychlejší z vás, kteří si zakoupí posledních několik lístků ze speciální edice v síti Ticketstream, kde získáte lístky za nejnižší cenu.
Navigace na místo konání festivalu je jednoduchá, stačí přijet tramvajovou linkou 12, 14, 15 nebo 17 na zastávku "Výstaviště" (nejbližší stanice metra "Nádraží Holešovice"), vydat se skrz hlavní bránu Výstaviště do areálu a sledovat označení, které vás navede na místo konání.
Co si myslíte o konceptu akce Planet Sound?
Michael Burian: Většina takových akcí probíhá jen jeden den a tak uvidíme jak lidi zareaguji na dvoudenní indoor party...
Lucca: Je to laděné do inteligentních směrů hudby, výběr českých DJs je založen na kvalitních nekomerčních jménech jako jsou Hoffee,Koogi,Rai.......Hodně se mi líbí plakát akce, více se ukáže na akci samotné.
Orbith: Myslím že koncept je udělán velmi dobře, zkrátka každý návštěvník si přijde na své.
Chris Sadler: Myslím že je to dobrá výmluva udělat pořádnej mejdan :o)
Zdeněk Pospíchal: Osobně mě hlavně mrzí, že Planet Sound se stal nechtěně menším bráškou Planet Festival. Dvoudenní akce přesto slibuje spoustu různorodé muziky a zábavy, ale na letišti s možnosti kempování bych to viděl raději. Každopádně to pořád jsou nabité dva dny, kdy budu běhat mezi stage - teď mě napadá, že díky tomu, že jsou pavilóny hned u sebe, aspoň se nebudu cítit jak po Jizerské padesátce, jako v Táboře :)
Marek Gregor: Koncept dobrý, ale mohlo by tam hrát o trošičku víc živejch kapel!
Dan Kafka: Je mi hodně sympatický.
Filip Míšek: Cela akce zdá se býti postavená hlavně na djs a to mě moc nezajímá, ale rad si nějaké vyslechnu.
Koogi: Multistylový fesťák se nuceně změnil v indoorovou taneční záležitost s výborným line upem. Nevím, co si myslet..má to své plusy i mínusy..
Na kterého vystupujícího interpreta se nejvíce těšíte?
MBurian: Těšil jsem se hlavně na BTho, bohužel nepřijede a tak se nechám překvapit co zajímavého uslyším od dalších účinkujících.
Lucca: Bohužel toho moc neuslyším, jelikož přejíždím na festival v Německu, ale kdybych měla čas, tak bych si rozhodně nenechala ujít Layo a Bushwacku, to jsou jedni z nejlepších DJs světa. Co se týče techna, nejlákavější je Dave Angel, naopak Oliver Ho a James Ruskin nejsou můj cup of tea, jsem vyznavatelka melodického techna ala Umek,Carola,Vigorito....
Orbith: Derrick May, tento chlápek už toho má hodně za sebou, považuji ho za jednoho z průkopníků Techna.
Chris Sadler: Na můj oblibenec Dave Angel.
Zdeněk Pospíchal: V pátek rozhodně na sety Dave Angela a L&B. Pány z The Endu jsem už nějaký čas neslyšel spolu. V sobotu se budu těšit na 1 hodinu v noci, na energii koncertu ADF!
Marek Gregor: Asi před měsícem se mi dostal do rukou sólový projekt Chrise Cornera, zpěváka Sneaker Pimps, s názvem I am X a od té doby jsem ho nevyndal z cédéčka!
Dan Kafka: Ed Rush&Optical&RymeTyme, James Ruskin&Oliver Ho, Derrick May
Filip Míšek: Určitě na Chrise Cornera a jeho novy projekt I AM X.
Koogi: Na Calibra:)
Jaký máte vztah ke crew, která pořádala v minulém roce festival GO PLANET ROXY a která je dnes sdružena pod hlavičkou agentury Planet Sound promotion?
MBurian: Neznám přesně obsazení Planet sound crew, ale loňsky Go Planet Roxy byl v pohodě, takže určitě vztah kladny.
Lucca: Mám ráda Lenku Senovou, protože to je milá, hudbě oddaná manažerka s dlouholetými zkušenostmi.Také mám ráda Raie, protože se perfektně stará o můj booking v Čechách, zbytek crew bohužel neznám. Ještě znám kluky z Phase, to jsou velcí šprýmaři!
Orbith: Minulý rok na Go Planet Roxy vládl naprostý pořádek, myslím tím že nemusíš hledat produkčního bůhví kde, takže považuji Roxy crew za profesionaly.
Chris Sadler: Už vás znám hodně dlouho a mam vás rád :o)
Zdeněk Pospíchal: K některým (doufám) přátelský, veskrze spíš ale cítím respekt k tomu, co vše udělali (a doufám, že pro nás ještě udělají :)
Marek Gregor: Příjemná parta zlotřilých mladých lidí, nebojím se dát si s nimi skleničku, jednu nebo dvě!
Dan Kafka: Občas mě prudí, ale máme se rádi (?) :)
Filip Míšek: Hezký.
Koogi: Dobrý.
Pátek nebo sobota?
MBurian: Patek večer a sobota ráno.
Lucca: Pátek je silnější, ale já hraji v sobotu.
Orbith: Pátek i sobota.
Chris Sadler: Pátek
Zdeněk Pospíchal: Celý víkend :)
Marek Gregor: Pátek, sobota, neděle, pondělí - znáte mě,je mi to úplně jedno...
Dan Kafka: Pátek i sobota!
Filip Míšek: Pátek i sobota.
Koogi: Sobota.
James Ruskin se prvotně seznámil s odnožemi taneční hudby skrze rádiové relace Tima Westwooda, a ve velmi mladém věku se chytil hiphopu. House scéna zažívala v té době velký boom a není divu, že Jamese Ruskina brzy pohltila houseová euforie.
Postupně ho však zaujaly rychlejší beaty a James se jednou provždy upsal technu. Inspirován tímto pionýrským zvukem začal James točit desky pravidelně v londýnských klubech a začal budovat své studio. Společně se studiovým partnerem Richardem Polsonem pracoval celé dva roky na své prvotině, na EP, které vyšlo na značce Guilty Records.
Následovalo vydání 4-trackového EP již na vlastním labelu Blueprint. Tento label postupně získal velmi slušné renomé a James začal být bookován do nejslavnějších klubů po celém světě. Jeho debutové album z roku 1998 "Further Design" ho katapultovalo mezi nejuznávanější techno producenty v UK.
Jeho tracky nosí v Djském kufru s oblibou jména jako Jeff Mills, Dave Clarke či Surgeon. Na kontě má alba jak pro svůj label Blueprint (Further Design) tak pro berlínskou značku Tresor (Point2 a Into Submission) a nespočet singlů.
James založil také label s názvem Coda, na kterém vydává tracky lidem jako jsou The 65D Mavericks, Mark Broom, Oscar Mulero, Hiroaki Iizuka, a další.
Jako dj je velmi žádaný a po boku Olivera Ho, s kterým předvede v Praze speciální show na 6 gramců a Surgeona patří mezi top britské techno dje.
Oliver Ho jedním z nejpilnějších techno producentů současnosti. Znát ho můžete kupříkladu pod synonymem Outline anebo také z jeho společného projektu s Jamesem Ruskinem, na jehož renomovaném labelu Blueprint vydal již pěknou řádku singlů a EP. Na Oliverově vlastním labelu Meta vyšlo nedávno album s názvem The Soft Machine a Oliver navázal tak na své první dvě dlouhohrající alba na této značce s názvem Universal a Listening To the Voice Inside, které sklidilo velkou odezvu jak u řady Djů, tak posluchačů.
Album balancuje na hraně klubového techna s melodickými ambientními plochami a experimentálního funky techna. Na jeho produkci můžete narazit i v portfoliu slavných labelu jako Drumcode, Surface nebo Fine Audio. Oliver Ho si v roce 1999 založil svůj druhý label Light and Dark, na kterém ventiluje své mnohem experimentálnější inspirace. Většina vydaných tracků na tomto labelu se vyznačuje mutací mezi rytmickou hudbou a ambientními tonálnimi plochami a skládá se z abtraktních elementů, které znějí mnohem atonálněji než tracky vycházející na labelu Meta.
Na této značce by v budoucnosti měli vycházet nejen vinyly ale chystá se i vydání filmů, animací, knížek a interaktivních CD-ROM. Jako remixér se Oliver Ho podílel na mnohých projektech, jmenujme alespoň tracky od Space Djz, Adama Beyera či Damona Wilda. Jeho kultivované klubové techno mu zajištuje účast v lineupech těch nejlepších světových klubů v Evropě, v Británii a ve Spojených Státech.
Společně s Jamesem Ruskinem, Benem Simsem a British Murder Boys patří k nejtalentovanějším britským techno djs, jeho styl při djingu je velmi variabilní, hraje techno kdesi na hraně švédského stylu a la Drumcode, berlínského stylu a la Tresor a detroitského stylu a la Axis.
Přestože ve své rodné zemi, kde techno má na klubové scéně velmi slabou pozici, nepatří k nejslavnějším jménům, ve státech jako je Německo či Japonsko je považován za absolutní superstar.
V Praze se na akci Planet Sound představí ve speciálním setu se svým dlouholetým kamarádem Jamesem Ruskinem, pánové budou obsluhovat celkem 6 gramofonů a 2 mixpulty! To je výzva pro techno labužníky, must see!
ASIAN DUB FOUNDATION sound system
Sound systémy jako takové mají v Anglii dlouholetou tradici (hlavně v oblasti reggae). Od šedesátých let si lidé kolem hudby pronajímali prostory, zapojili bedny, zesilovače, efekty, gramce a prostě se bavili hudbou. MCs se stali pravidelnou součástí, aby rozjížděli publikum. V osmdesátých letech plných dancehallu rapovali MCs do instrumentálních verzí oblíbených hitů. Hiphop, house, techno a drumandbass přispěli svou trochou k vytvoření fenoménu soundsystémové kultury.
Před deseti lety začala skupina lidí kolem současných ASIAN DUB FOUNDATION právě jako sound systém, z kterého se postupem času utvořila regulerní skupina. V těch letech hráli ADF na gramce, perkuse, sekvencery a všemu velel MC. Djing byl vždy součástí toho, co tato oblíbená skupina předváděla, v jejich podání bylo možné slyšet vše od roots reggae přes banghru až po dnb.
Soundsystémové vystoupení současných ADF je pokračováním této tradice, do které se zapojují hudebníci, přátele a blízcí spolupracovníci . Tento formát umožňuje vystupovat skupině na akcích a v lokacích, kde by nebylo možné realizovat vystoupení celé kapely. Při svých setech experimentují s mixováním současných tanečních desek, vzácných dubplates, a exkluzivních nevydaných materiálů skupiny ADF.
Do začátku dvoudenní akce PLANET SOUND zbývá už jen týden a dovolujeme si vás upozornit na několik novinek kolem této akce.
V neděli 13. června oslaví klub Roxy své dvanácté narozeniny a vy si můžete přímo v prostorách klubu zakoupit nejen vstupenky na PLANET SOUND ale i trička k této akci a navrch dostanete malý bonus zdarma.
Na stránkách akce www.planetfestival.cz naleznete již finální časový lineup obou dnů.
Od pondělka 14.6. se můžete těšit na vlnách pražského Rádia1 na „Týden s Planet Sound“, kde můžete vyhrát lístky na tuto akci a slyšet kvanta muziky vystupujících interpretů.
Jednodenní a dvoudenní lístky jsou stále k dostání v sítích Ticketstream a Ticketpro, v síti Ticketstream vás vyjde lístek díky menšímu servisnímu poplatku levněji a k lístku získate i Red Bull zdarma!
Na závěr si vás dovolujeme upozornit, že novinářské akreditace na tuto akci se uzavírají dnem 15.6
LINE UP
Time In Praha Main Stage 18.6
21:00 – 22:00 Lucas
22:00 – 23:30 Airto
23:30 – 01:00 Rai
01:00 – 03:00 Dave Angel
03:00 – 06:00 Layo&Bushwacka!
Radio1 stage 18.6
21:00 – 22:30 Joel Einhorn
22:30 – 24:00 Lillou
00:00 – 02:00 Chris Sadler
02:00 – 04:00 Loutka & Tráva
04:00 – 06:00 Michael Burian
Outdoor chillout zone 18.6
20:00 - 21:30 Blue
21:30 - 23:00 Babe LN
23:00 - 24:00 NANA ZORIN live
00:00 - 01:30 Stanzim
01:30 - 02:30 KHOIBA - live
02:30 - 04:00 Ash
04:00 - 06:00 Speaker Freakers - live
Time In Praha Main Stage 19.6
21:00 – 22:30 Lucca
22:30 – 24:00 Nika 77
00:00 – 02:00 James Ruskin & Oliver Ho
02:00 – 04:00 Derrick May
04:00 – 05:00 Agent
05:00 – 06:00 Orbith
Radio1 stage 19.6
21:00 – 22:00 Ghonzales
22:00 – 23:30 Koogi
23:30 – 01:00 Calibre
01:00 – 03:00 Asian Dub Foundation ss
03:00 – 05:00 Ed Rush & Optical & Ryme tyme
05:00 – 06:00 Imcyber
Outdoor Chillout Zone 19.6
20:00 - 21:30 Tall
21:30 - 23:00 Phillip TBC
23:00 - 24:00 SOIL - live
24:00 - 01:30 Hoffee - scratch mix
01:30 - 02:30 I AM X - live
02:00 - 04:00 Liquid A
04:00 - 06:00 Nitropank
Agentura Planet Sound s lítostí oznamuje, že americký DJ a producent Brian Transeau aka BT zrušil z osobních důvodů veškeré své evropské termíny v červnu. Týká se to tedy i festivalu Planet sound, kde měl tento známý DJ vystupovat v pátek 18. června.
Pořádající agentuře se podařilo ovšem obratem sehnat víc než kvalitní náhradu. 18. června vystoupí po boku dvojice Lao&Bushwacka! v Čechách velmi oblíbený DJ Dave Angel, který je známý svým velmi funky pojetím techhouse a techna.
Dave Angel je osobnost, kterou není třeba zdlouhavě představovat. Jeho biografie Vás ale možná pobaví:
Narodil se roku 1966 v Chelsea jako syn jazzového muzikanta. První jeho instrument byl buben, který držel v rukou v osmi letech.
Jeho strýc měl reggae sound system, který ho v mládí ovlivnil. Zhruba v patnácti letech si společně s kamarády založil vlastní sound system, s kterým vystupoval na malých lokálních spářkách. Ve dvaceti letech přišel zlom v jeho životě – přihlásil se do pirátského rádia Phase 1 (v době acid houseové exploze to bylo jedno z nejznámějších rádii) a obdržel svůj první gramofon (řemínkový gramec značky Garrard bez pitch regulace). Na tomto gramofonu se nedalo mixovat, ale to Daveovi evidentně nevadilo.
O několik let později obdržel od své tehdejší přítelkyně (současné ženy) svůj první Technics 1210 a zjistil, že se mu otvírají úplně nové dimenze. Vyměnil svou oblíbenou koženou bundu za gramofon Marantz a navždy se upsal kouzlu dvou točivých talířů.
Kolem roku 1987 byl vývoj hudby v Anglii krkolomný, Dave Angel začal také produkovat, a jeho prvotinou byl remix slavné skladby Eurythmics „Sweet Dreams“. Původně nezamýšlel tento track vůbec vydat, prostě si jen hrál s basovou linkou, s beaty a riffy ale v okamžiku, kdy slyšeli bootleg právníci firmy BMG, začali ho nahánět a musel tento track vydat oficiálně s podtitulem „Nightmare Mix“. A dostal za to tučný šek a zabodoval na 23. místě hitparády.
Tento úspěch ho posílil a Dave Angel začal vydávat „serioznější“ tracky. Silně ho ovlivnila detroitská scéna pod taktovkou Juana Atkinse, Derricka Maye a Kevina Saundersona a vydal dnes kultovní EP „Sea of tranquility“.
Samostatnou kapitolou je jeho remixerské práce pro lidi jako Orbital, Carl Cox, Underworld, atd. Seznam hvězd, které si nechali předělat své skladby od Dave Angela by zabral mnoho místa.
Brzy také podepsal exkluzivní smlouvu s major labelem Islands, na kterém mu vyšly i jeho dvě alba: „Tales of the unexpected“ – které bylo čisté, bez cizých samplů a velmi muzikální. Druhé album „Globetrotting“ bylo již více směrováno na taneční parket.
Exkluzivita a tlak major labelu ho však začala svazovat a po třech letech odešel od Island Rec a začal vydávat na různých labelech a hlavně na svém vlastním labelu ROTATION. Kompilace „39 Flavours of Tech-Funk“ je dodnes aktuální zvukem, a je to počin, který ho vynesl až na úplné výsluní techno scény.
Zpěvák britské skupiny Sneaker Pimps a talentovaný producent Chris Corner je duchovním otcem projektu I AM X . Charismatický frontman je členem slavné britské formace již od svých 15ti let a nyní se rozhodl zvukově experimentovat ve svém souběžném projektu.
Debutové album projektu I AM X s názvem „Kiss + Swallow“, které vychází na americkém labelu Recall Records, produkoval a nahrál Chris zcela sám. Jedná se o znepokojující výběr skladeb pro otevřené a kreativní mysli. Obsah je sexuálně syntetický a ponuře melodický. Zní takřka jako nějaký elektro glam soundtrack k ranným švankmajerovským filmům.
Na živo zní skladby díky eroticky gymnastickému rozpětí hlasu Chrise Cornera a jeho frenetickému kytarovému zvuku velmi provokativně. Na podiu ho při koncertech doprovází obměňující se skupina blízkých přátel a spolupracovníků a celá show je podtržená projekci, která je sestříhaná z domácích videí, japonského porna a valčících hraček.
Práce na přípravě festivalu Planet Sound jsou v plném proudu a dovolujeme si vás nyní upozornit, že výhodné ceny předprodeje končí dnem 31.5. (včetně). Jednodenní lístek na akci pořídíte do této doby za 290 Kč (+ servisní poplatek) a dvoudenní permanentku za pouhých 350 Kč (+ servisní poplatek) v sítích Ticketstream a Ticketpro. V síti Ticketstream čeká navíc na ty nejrychlejší jeden Red Bull zdarma.
Členění celého areálu vám brzy představíme pomocí 3D vizualizací na stránkách www.planetfestival.cz, nicméně už nyní vám můžeme prozradit, že partnerem main stage se stal časopis TimeIn (v červnovém čísle naleznete exkluzivně přesný časový lineup celého festivalu) a druhou stage zaštítí Radio 1 (od 12.6. se těšte na vlnách rádia na Týden s Planet Sound).
Derrick May se narodil v divokých 60tých letech v Detroitu ve státě Michigan. Nepokoje z roku 1968 byly fyzickým projevem frustrace obyvatel z rasové diskriminace a nerovnosti. Na druhé straně byla soulová hudba labelu Motown Records zvukovou kulisou této rozporuplné doby. V tomto prostředí se vyvinul Derrickův eklektický vkus pro hudbu, silně ovlivněný umělci jako jsou Kraftwerk, Gary Numan, David Bowie, Funkadelic či The B-52´s.
Derrickův vztah k různorodé muzice vyústil v jeho djing již v osmnácti letech. Hrál v klubech jako Music Institute či Majestic a na příležitostních undergroundových parties. V roce 1985 se jeho tvrdá práce vyplatila a Derrick obdržel na vlnách nejposlouchanějšího místního rádia WJLB svou první vlastní show s názvem Street Beat. V tomto pořadu pouštěl po boku svých dobrých kamarádů Kevina Saundersona a Juana Atkinse ranné house nahrávky. Také se zde zformoval label Detroit records, který vydával vizionářskou hudbu, kterou se zbytek světa brzy naučil pojmenovat. Ano, tady se zrodilo techno jako hudební styl.
V roce 1986 založil Derrick svůj první vlastní techno label s názvem Transmat Records, kde mohli umělci vydávat své hudební výtvory bez omezení major labelů. Singl "Nude Photo" z roku 1987 se stal prvním velkým hitem a oslovil zejména evropské publikum. "Chci dělat unikátní a originální muziku, nezávisle na tom, jak dlouho mi to potrvá, chci dělat taneční hudbu pro emocionální zážitek a pro taneční parket", říká sám Derrick a v roce 87 vydává singl "Strings of Life", který je jedním z jeho nejznámějších tracků a kterým ovlivnil celou historii taneční hudby. Tyto dvě skladby upevnili jeho pozici na scéně a umožnili mu skrze svůj label představit světu i další producenty, kteří jsou dodnes uznávanými legendami: Carl Craig, Kenny Larkin či Stacey Pullen.
Derrick v průběhu své dlouhé kariéry spolupracoval s takovými veličinami jako jsou Depeche Mode, remixoval například Nitzer Ebb či obdržel zlatou desku za deep houseové remixy pro projekt Inner City. Vedle toho je žádaným djem, hraje na šesti kontinentech a odehrál djské sety v téměř všech proslulých klubech světa.
Derrick nedávno znovu vydal své dvojCD "Innovator", které vyšlo v USA na jeho labelu Transmat. Toto album bylo původně vydáno pouze na značce Sony Japan v Asii. Tato deska je jakousi retrospektivou jeho kariéry. Jeho poslední track "To be or not to be" je soundtrackem pro hru "Ghost in the shell" na Sony Playstation a poslední projekt jeho labelu Transmat je kompilace s názvem "Time:Space", na které vydal věci novým zástupcům labelu jako jsou Tony Drake, Aril Brikha a Indio. Derrick se soustředí na multimediální explozi nového milénia. Derrrick sám říká: "Má vize je dělat hudbu na popředí, vždy se dál rozvíjet, ať už při produkování tanečních tracků nebo při dělání filmové hudby"
Už Calibrovy první kousky, vydané na irském labelu Qaudrophonic v roce 1998, zapůsobily na často stojaté vody drum´n´bassu jako injekce. Jeho umění zkrášlit digitálně chladnou krajinu tohoto stylu teplem a lidskostí vzbudil zájem velkého šéfa Fabia, který nelenil vydat na své značce Creative Source talentovanému nováčkovi rovnou dvojalbum. "Musique Concrete", jak se tohle veleúspěšné album jmenovalo, otevřelo vrátka jak samotnému Calibrovi, tak i novému, melodickému odvětví drum´n´bassu.
Od té doby vydal Calibre pecky na mnoha labelech. Spřízněn je především s manchesterským Soul:R a jeho majiteli Marcusem Intalexem a St. Files (s nimiž dokonce vystupuje ve společném projektu MIST:I:CAL), neméně často se objevuje na značkách CIA, 31, Defunked, V a Critical.
V roce 2003 Calibre konečně zakládá vlastní vydavatelství Signature, na kterém je prostor pro experimenty a hudbu podle striktně "calibrovských" měřítek. Portfolio labelu obsahuje jak jeho vlastní singly, tak nejrůznější spolupráce či remixy od spřízněných duší jako jsou Klute nebo Omni Trio. Za nedlouho se tu má objevit i Calibrova house a downtempo produkce, kterou dosud vydával na americkému značce Palette Johna Tejady. A ať se vám to líbí nebo, přesně takovéhle mimožánrové kroky mají největší zásluhu na pozitivním vývoji současného drum´n´bassu.
O Calibrovi se mluví jako o novém barde tzv. liquid funku. Jak mu sluší tahle funkce můžete zkontrolovat na akci Planet Sound v sobotu 19. června přímo před vystoupením trojice Ed Rush&Optical&RymeTyme.
Pro návštěvníky akce Planet Sound máme dvě dobré zprávy:
Prvních pět set návštěvníků, kteří si zakoupí lístek v síti Ticketstream, obdrží na místě konání akce jako pozornost jeden Red Bull.
Dvoudenní taneční indoor festival Planet Sound, který proběhne ve dnech 18. a 19. června na pražském Výstavišti, bude vedle dvou velkých hal hostit i venkovní chillout zonu. Bude se jednat o stan, který bude postaven na travnaté ploše přímo vedle hal.
Tato scéna nabídne eklektickou směs různých odnoží hudby. V pátek 18. června se zde představí živě skupiny Khoiba, Nana Zorin a nové uskupení Speakers Freakers, a djské sety odehrají Babe Ln, Stanzim, Blue A Ash.
Sobotní lineup outdoor chillout zony nabídne dvě špičkové kapely. Jako headliner se představí skupina I AM X, jedná se o nový solový projekt zpěváka skupina Sneaker Pimps, Chrise Cornera a ti, kdo slyšeli náslech chystaného alba jistě vědí, proč zavítat právě na toto vystoupení. Jako předkapela vystoupí domácí jazzová downtempo parta SOIL. Těšit se můžete i na speciální scratch set dje Hoffeeho, na breakbeat od Philippa TBC, downtempo v podání Talla, latino v podání Liquida A či liquid funk od dvojice Nitropank.
Připomínáme, že dvoudenní lístky na akci Planet Sound jsou do konce května za pouhých 350,- kč (+servisní poplatek) v předprodejních sítích Ticketstream a Ticketpro. Jednodenní lístek přijde do konce května návštěvníky na 290,- kč (+servisní poplatek).
Samotný Peter Gabriel řekl pro noviny LA Times: „BT rozjíždí svými kompozicemi neuvěřitelné cesty. Není pouhým virtuosním programátorem, ale zároveň extremně talentovaným muzikantem.“
Brian Transeau, známý pod jménem BT je známý jako jeden z pionýrů trance music a v posledních letech překvapuje svou inženýrskou univerzálností v mnoha hudebních žánrech. Ať už zpracovává perfektní zvuk pro popové skupiny jako NSYNC, či skládá filmovou hudbu pro osmdesátičlenné orchestry, pracuje na novém songu Stinga či remixuje Madonnu, Tori Amos či Seal, BT je vždy zárukou profesionálně dokonalé odvedeného skladatelství, kterému propůjčuje ten technologicky nejaktuálnější sound.
Jeho poslední řadové album s názvem „Emotional Technology“ je zatím posledním krokem jeho technologického vývoje. Sám BT konstatuje, že tato deska byla pro něho obřím krokem kupředu. Vyrůstal jako umělec, zpěvák a producent a veškeré tyto vlivy jsou obsažené v tomto albu. Nejenže zpíval na šesti skladbách tohoto alba ale také experimentoval se současným smyčcovým skladatelstvím, míchal do toho break-step a postoupil do dalšího levelu designu zvuku.
BT se cítil povinen nazpívat vokály na svém posledním albu; jedná se totiž o nejupřímnější a nejosobnější vyjádření jeho desetileté tvůrčí kariéry. První singl z tohoto alba, track „Simply Being Loved (Somnambulist)“ nabízí skvělý náhled do intenzity hudebního a stylistického vývoje tohoto nevšedního umělce. Euforický track „The Force of Gravity“, je ovlivněn zvukem největších tanečních hitů Btho jako jsou „Dreaming“ či „Loving You More“. Ve skladbě „Dark Heart Dawning“ uslyšíme mimo Btho vokálu také instrumentalisty skupiny Guns ´n Roses, scratche od dje Swampa či gospelové zpěvačky.
BT vyrůstal v okolí města Washington D.C. O jeho hudebním talentu svědčí znalost partů skladatelů jako Bach či Chopin již v šesti letech. Velký zlom přišel, když v pubertě uslyšel elektronickou hudbu v podobě skupin Cabaret Voltaire či Depeche Mode. Na určitou dobu se odvrátil od klasické hudby.
Btho smysl pro individualitu ho inspiroval i v rozhodnutích o akademické kariéře. Odešel v roce 1990 z prestižní hudební školy v Berklee a odstěhoval se za muzikou do Los Angeles. Zde se svým progresivním pojetím hudby nepochodil, načež se vrátil do oblasti Washington D.C a založil se svými dlouholetými kamarády Deep Dish label, který pojmenovali Deep Dish Records.
V průběhu jednoho roku si všiml nevšedního Btho talentu britský dj Sasha a pozval ho do Anglie. Zde našel BT své publikum, které ho dodnes zbožňuje. Jeho mix epické, výpravné a klasické hudby a beatů se brzy zaškatulkoval jako trance a stal se jedním z nejpopulárnějších žánrů napříč celým světem. Btho talent a vytrvalost se vyplatili a brzy vydal své epické alba s názvem „IMA“ a „ESCM“, následovalo album „Movement In Still Life“, které bylo skutečně diverzní a obsahoval singl „Never Gonna Come Back Down“.
BT si vysloužil také reputaci jako vynikající skladatel filmové hudby. Natočil hudbu k filmům jako „The Fast and the Furious“ a „Under Suspicion“, ve kterém hráli Morgan Freeman a Gene Hackman. V současné chvíli pracuje na velmi očekávaném snímku „Monster“, ve kterém hraje čerstvá držitelka Oscara, Charlize Theronová a Nina Ricciová.
Btho motto zní: „Skloubit melodii, harmonii a zapamatovatelné skladatelství s nejaktuálnější technologii zvuku je mou vášní.“
Agentura D Smack U v kooperaci s Planet Sound Promotion si vás dovolují pozvat na dvoudenní taneční akci s názvem Planet Sound, která se uskuteční ve dnech 18. a 19. června na pražském Výstavišti, konkrétně v Křižíkových Pavilonech s označením B a C. Na této akci vystoupí část interpretů, kteří se měli představit na zrušeném Planet Festivalu.
V pátek 18. června se českému publiku poprvé představí jeden z pionýrů stylu trance, americký producent a dj Brian Transeau, veřejnosti známý pod jménem BT, jehož první album z roku 1996 s názvem „IMA“ se zapsalo zlatým písmem do dějin taneční hudby. Od té doby stačil tento pilný producent vydat další 4 alba, nespočet singlů a remixů a v současné chvíli je před vydáním jeho soundtrack k filmu „Monster“. BT je zejména v USA jedním z nejžádanějších dj vůbec a jeho set bude patřit mezi hlavní lákadla prvního dne.
Dalším headlinerem páteční noci bude v Čechách enormně oblíbené duo Layo&Bushwacka!. Pánové Layo Paskin a Matthew Bushwacka! B. v prodlouženém setu zajisté potvrdí, proč patří mezi nejžádanější dje v této zemi a jejich unikátní výbušná směs techhouseu a breakbeatu nenechá nikoho v stát v klidu, o čem nás přesvědčují tito pánové i na svém stále aktuálním 2xCD dj mixu s názvem „All night long“ a svými aktuálními singly pro taneční parket.
Páteční lineup doplní absolutní domácí špička v oblasti tech/progressive house, jmenovitě duo Tráva&Loutka, Michael Burian, Chris Sadler, Rai, Airto, Lucas A Lillou.
V sobotu 19. června ovládnou Křižíkovy Pavilony taneční beaty tvrdšího ražení. Techno stage bude hostit skvělý lineup, a nelze určit, kdo bude vlastně headlinerem tohoto podia. Pro některé to bude americký dj Derrick May a někteří jistě ocení velmi speciální společné vystoupení dvou špičkových techno djů: James Ruskin a Oliver Ho zahrají společný set ze 6 gramofonů a 2 mixpultů! Sestavu doplní česko-slovenská techno elita v podobě: Toky, Orbith, Lucca, Nika77.
Na své si přijdou i fanoušci zlámaných beatů. Sobotní lineup nabídne i v této sekci českou premiéru skvělých djů a zároveň ověřenou kvalitu. Absolutním headlinerem bude djské duo Ed Rush & Optical, které podpoří jejich dvorní Mc Rymetyme. Dj Ed Rush se těší v Čechách obrovské popularitě, ale poprvé se zde představí jeho bratr v triku, dj Optical a kombinace těchto tří pánů bude darebná! Navíc se představí v roli předskokana jeden z největších talentů současného tzv. liquid funku, měkčího a melodičtějšího odnože dnb, dj Calibre. Tím výčet zahraničních interpretů na tomto podiu nekončí.
Zvuk londýnského/asijského undergroundu přijedou reprezentovat zástupci veleoblíbené skupiny Asian Dub Foundation, kteří se představí v soundsystémovém setupu, tzn. že na podiu návštěvníci uvidí dje této skupiny, kterého podpoří oba zpěváci/MCs této formace.
Sestavu doplní domácí dnb špička v složení Koogi, Imcyber A Ghonzales.
Lístky na akci Planet Sound budou k dostání v předprodejních sítích Ticketpro a Ticketstream. Do 31. května budou lístky k mání za příznivou cenu: Jednodenní lístek za 290,- kč (+servisní poplatek), dvoudenní kombinovaný lístek za 350,- kč (+servisní poplatek).
Webové stránky akce naleznete na adrese www.planetfestival.cz