PARTYINFO
RESSONANCE 2003
Datum konání: |
07.03.2003 - pátek |
Místo konání: |
Plzeň - Výstaviště |
DJs: |
Fatboy Tim (UK), Tom Ridley (E-culture/D), Orbith, Lucca, Beax, Koogi, Monotype (LIVC Bassline Cup winner), Jay Atrei, Eazy |
Popis: |
Pavilon F soutěž začínajících DJs pro západočeský region, akreditace: juki@techno.cz vstup 199 CZK, start 20:00 |
LIVC Bassline Cup v Plzni
Jak jsme se již několikrát sami přesvědčili, podpory talentů není nikdy dost. Občanské sdružení Pro Futurum tak pro vás ve spolupráci s agenturou Night Storm připravilo v rámci projektu Basic na party Ressonance, další ze série soutěží začínajících DJs LIVC Bassline Cup. Všichni talentovaní hudebníci tak mají v regionu jedinečnou šanci svého vystoupení a presentace vlastní zručnosti.
Mediálními partnery jsou:
- časopis Bassline
- hudební server Techno.cz
- Futurebeat.cz
Informace pro soutěžící:
Přihlášky do soutěže je možné podávat na email: juki@techno.cz.
Informace na tel. čísle: 606 336 202
Soutěž mladých začínajících DJs probíhá od 17:00 do 20:00.
Jediným kritériem pro vstup do soutěže jsou vlastní desky.
Počet soutěžích je limitován.
Registrace zdarma.
Informace o studiu a výukových kurzech školy DJingu LIVC na www.djschool.cz.
Tom Ridley - profil a rozhovor
Občanské sdružení Pro Futurum tak pro vás ve spolupráci s agenturou Night Storm připravilo v rámci projektu Basic na party Ressonance, další ze série soutěží začínajících DJs Livc Bassline Cup. Všichni talentovaní hudebníci tak mají v regionu jedinečnou šanci svého vystoupení a presentace vlastní zručnosti.
Mediálními partnery jsou:
- časopis Bassline
- hudební server Techno.cz
- Futurebeat.cz
Informace pro soutěžící:
Přihlášky do soutěže je možné podávat na email: juki@techno.cz.
Informace na tel. čísle: 606 336 202
Soutěž mladých začínajících DJs probíhá od 17:00 do 20:00.
Jediným kritériem pro vstup do soutěže jsou vlastní desky.
Počet soutěžích je limitován.
Registrace zdarma.
Informace o studiu a výukových kurzech školy DJingu LIVC na www.djschool.cz.
Tom Ridley - profil a rozhovor
Tom Ridley - profil
Tom Ridley pochází z Heilbornu, kde také začal svou kariéru DJe. Dnes 23letý Tom se aktivně věnuje hudbě od roku 1995. Vystupuje po celém Německu a v klubech v Berlíně, Heilbornu, Stuttgartu, Goppingenu a mnoha dalších městech a klubech. Je hlavou známého německého bookingu E-culture a pravidelně vystupuje s DJs jako Chris Liebing, Heiko Laux, Jeff Mills, Sven Vaeth, Surgeon, Pascal FEOS a další.
Součástí jeho vystoupení je tzv. "DXE9" vystoupení, jež je zkratkou pro mašinky a technické vymoženosti, které Tom při svém hraní používá.
Tento německý "new school" DJ a producent se v čechách poprvé představil na party Electro Ibiza Night 6, kde byl jedním z headliners.
Tom Ridley - rozhovor
Ahoj Tome, už před nějakým časem jsi v německu založil vlastní booking. Můžeš mi říct pár vět o histori, profilu a aktivitách E-culture?
Dobře, tedy E-culture je booking sdružující široké spektrum DJs a mladých hudebníků. Součástí E-culture je také promo agentura skrze niž pořádáme vlastní rave party. Ke vzniku E-culture vedlo mnoho věcí, ale nejvíce asi současná situace na německé techno scéně. Zlaté časy německé techno scény jsou už pryč a dnes je v německu jen pár jmen, která partypeople znají a opravdu uznávají.
Když chceš pořádat regionální akci s místními DJs a rezidenty, tak to už pro lidi není zajímavé, orientují se jen na hvězdy. Problém je, že všichni hrají stejné desky a stejným způsobem. Trvá to tak dlouho, dokud lidi zvuk těchto DJs neomrzí a nepřestanou je chodit poslouchat na party. Říkám tomu "kruh smrti". To vede ke stagnaci scény a nedává prostor prosadit se novým DJs a novým směrům. Postupně lidi omrzí i tyto hvězdy a s nimi se vytratí i zájem o electronickou hudbu a kulturu.
Účelem E-culture je prolomit tenhle koloběh a dát téhle scéně znovu nadechnout. Jde nám pouze o prosazení DJs, kteří hrají novým osobitým způsobem. Snažíme se udělat techno pro partypeople opět zajímavým a zábavným. Cesta to není snadná, ale postupujem stále vpřed. :)
Počátky E-culture jsou z doby, kdy jsem byl rezidentem v klubu "Alte Giesserei", byl to veliký komplex staré továrny pro 3500 lidí. Z důvodů vyšší moci byl tento klub uzavřen a já jsem se začal poohlížet po novém rezidentním klubu. Stalo se, že jsem potkal člověka, který chtěl otevřít nový klub v Heilbornu, pracovali jsme společně a za čas otevřeli "U-turn" klub. Pracoval jsem tam jako promotion a booking manager, jelikož majitel neměl žádné znalosti o hudbě ani kontakty na taneční scénu. Vyhlásil jsem v jednom magazínu konkurz na rezidentní DJs do U-turn. Konkurz měl velký úspěch, desítky DJs nám posílali svá dema. Nejlepší z nich byl DJ Pierre, který je dnes mojí pravou rukou. Společně jsme postavili program klubu a přijali další rezidentní DJe. Prožili jsme zde skvělé časy, ale asi za dva roky jsem se nepříjemně nepohodl s majitelem a okamžitě jsem z klubu odešel. Klub zavřeli po 2 měsících.
Po mém odchodu jsem se rozhodl založit nový projekt E-culture. Zavolal jsem Pierrovi, aby se mnou spolupracoval a pomohl E-culture prosadit. No a dnes jsou to už 3 roky co spolu pracujeme. Podrobnější informace o E-culture lidé najdou na www.e-cuture.de.
Tome, můžeš mi říct něco k tvému vystoupení DXE9?
No jasně, DXE9 prostě znamená: D "Decks", X "Xone62", E "Effects", 9 "TR-909". Od roku 1995 jsem hrál na jako každý DJ nejdříve na 2 gramofony, ale časem mě omrzelo pouze míchat dvě desky do sebe. Začal jsem hledat nové technologie a zbůsob jakým hrát. Logicky jsem si začal pořizovat různé mašinky a vychytávky. První co jsem koupil byl TR-909 Drumcomputer ke zpestření mého vystoupení. Netrvalo to dlouho a pořídil jsem si i věc, která se jmenuje Xone62 a je to vlastně speciální mixer. No, ale stále mi to nestačilo a nakonec jsem našel i efektor Filter Factory, který celý kruh uzavřel. Nyní jsem se svojí výbavou celkem spokojen. :)
V čem podle tebe spočívá největší výhoda DXE9?
DXE9 je výborné zařízení pro moderní podání hudby. Mnohem lépe mi umožnuje reagovat na lidi tančící na mou hudbu. Mnohem lépe než by to bylo pouze se dvěma gramofony! DXE9 je velice flexibilní zařízení, které dává prostor pro mou individualitu a zručnost. Každý set je vlastně nová tvůrčí práce a proto mě moc baví. Práce s DXE9 mi absolutně vyhovuje a v Německu vystupuji pouze s ním.
Fatboy Tim - rozhovor
Tom Ridley pochází z Heilbornu, kde také začal svou kariéru DJe. Dnes 23letý Tom se aktivně věnuje hudbě od roku 1995. Vystupuje po celém Německu a v klubech v Berlíně, Heilbornu, Stuttgartu, Goppingenu a mnoha dalších městech a klubech.
Tom Ridley pochází z Heilbornu, kde také začal svou kariéru DJe. Dnes 23letý Tom se aktivně věnuje hudbě od roku 1995. Vystupuje po celém Německu a v klubech v Berlíně, Heilbornu, Stuttgartu, Goppingenu a mnoha dalších městech a klubech. Je hlavou známého německého bookingu E-culture a pravidelně vystupuje s DJs jako Chris Liebing, Heiko Laux, Jeff Mills, Sven Vaeth, Surgeon, Pascal FEOS a další.
Součástí jeho vystoupení je tzv. "DXE9" vystoupení, jež je zkratkou pro mašinky a technické vymoženosti, které Tom při svém hraní používá.
Tento německý "new school" DJ a producent se v čechách poprvé představil na party Electro Ibiza Night 6, kde byl jedním z headliners.
Tom Ridley - rozhovor
Ahoj Tome, už před nějakým časem jsi v německu založil vlastní booking. Můžeš mi říct pár vět o histori, profilu a aktivitách E-culture?
Dobře, tedy E-culture je booking sdružující široké spektrum DJs a mladých hudebníků. Součástí E-culture je také promo agentura skrze niž pořádáme vlastní rave party. Ke vzniku E-culture vedlo mnoho věcí, ale nejvíce asi současná situace na německé techno scéně. Zlaté časy německé techno scény jsou už pryč a dnes je v německu jen pár jmen, která partypeople znají a opravdu uznávají.
Když chceš pořádat regionální akci s místními DJs a rezidenty, tak to už pro lidi není zajímavé, orientují se jen na hvězdy. Problém je, že všichni hrají stejné desky a stejným způsobem. Trvá to tak dlouho, dokud lidi zvuk těchto DJs neomrzí a nepřestanou je chodit poslouchat na party. Říkám tomu "kruh smrti". To vede ke stagnaci scény a nedává prostor prosadit se novým DJs a novým směrům. Postupně lidi omrzí i tyto hvězdy a s nimi se vytratí i zájem o electronickou hudbu a kulturu.
Účelem E-culture je prolomit tenhle koloběh a dát téhle scéně znovu nadechnout. Jde nám pouze o prosazení DJs, kteří hrají novým osobitým způsobem. Snažíme se udělat techno pro partypeople opět zajímavým a zábavným. Cesta to není snadná, ale postupujem stále vpřed. :)
Počátky E-culture jsou z doby, kdy jsem byl rezidentem v klubu "Alte Giesserei", byl to veliký komplex staré továrny pro 3500 lidí. Z důvodů vyšší moci byl tento klub uzavřen a já jsem se začal poohlížet po novém rezidentním klubu. Stalo se, že jsem potkal člověka, který chtěl otevřít nový klub v Heilbornu, pracovali jsme společně a za čas otevřeli "U-turn" klub. Pracoval jsem tam jako promotion a booking manager, jelikož majitel neměl žádné znalosti o hudbě ani kontakty na taneční scénu. Vyhlásil jsem v jednom magazínu konkurz na rezidentní DJs do U-turn. Konkurz měl velký úspěch, desítky DJs nám posílali svá dema. Nejlepší z nich byl DJ Pierre, který je dnes mojí pravou rukou. Společně jsme postavili program klubu a přijali další rezidentní DJe. Prožili jsme zde skvělé časy, ale asi za dva roky jsem se nepříjemně nepohodl s majitelem a okamžitě jsem z klubu odešel. Klub zavřeli po 2 měsících.
Po mém odchodu jsem se rozhodl založit nový projekt E-culture. Zavolal jsem Pierrovi, aby se mnou spolupracoval a pomohl E-culture prosadit. No a dnes jsou to už 3 roky co spolu pracujeme. Podrobnější informace o E-culture lidé najdou na www.e-cuture.de.
Tome, můžeš mi říct něco k tvému vystoupení DXE9?
No jasně, DXE9 prostě znamená: D "Decks", X "Xone62", E "Effects", 9 "TR-909". Od roku 1995 jsem hrál na jako každý DJ nejdříve na 2 gramofony, ale časem mě omrzelo pouze míchat dvě desky do sebe. Začal jsem hledat nové technologie a zbůsob jakým hrát. Logicky jsem si začal pořizovat různé mašinky a vychytávky. První co jsem koupil byl TR-909 Drumcomputer ke zpestření mého vystoupení. Netrvalo to dlouho a pořídil jsem si i věc, která se jmenuje Xone62 a je to vlastně speciální mixer. No, ale stále mi to nestačilo a nakonec jsem našel i efektor Filter Factory, který celý kruh uzavřel. Nyní jsem se svojí výbavou celkem spokojen. :)
V čem podle tebe spočívá největší výhoda DXE9?
DXE9 je výborné zařízení pro moderní podání hudby. Mnohem lépe mi umožnuje reagovat na lidi tančící na mou hudbu. Mnohem lépe než by to bylo pouze se dvěma gramofony! DXE9 je velice flexibilní zařízení, které dává prostor pro mou individualitu a zručnost. Každý set je vlastně nová tvůrčí práce a proto mě moc baví. Práce s DXE9 mi absolutně vyhovuje a v Německu vystupuji pouze s ním.
Fatboy Tim - rozhovor
Ahoj Time, jak jsi se dostal k taneční muzice a jak dlouho hraješ?
Taneční hudbou jsem se začal zabývat v roce 94, když jsem pracoval v jednom nočním klubu
v lyžařském centru ve Francii. Zabýval jsem se tehdy závodním lyžováním, no a tenkrát jsem vlastně poprvé slyšel profesionální house mix.
Kdo nejvíc ovlivnil tebe a tvůj styl hraní?
Ve Val Doiser mě dost inspiroval DJ, který si říkal Jiles Spinner. Dneska jsem trochu jinde, hodně mě ovlivnila hudba Fatboye Slima a Jona Cartera.
Jaký styl momentálně hraješ?
Hraju výběr z různých stylů, nejčastěji tech house a house music. Rád si za pultem hraju
a nebojím se kombinací s garage nebo breakbeatem. Občas zahraju nějaké kousky z trance nebo progresive. Důležité je, aby deska měla lidem co říct.
V České Republice jsi již několikrát hrál, jaké máš na tato vystoupení vzpomínky?
No jasně, nezapomenutelné vzpomínky mám z mého prvního vystoupení v Čechách na Ibiza Night 2 a z Crystal House. Obě to byly fantastické noci s výbornou atmosférou, lidé skvěle reagovali na hudbu a bavili se. Hezké vzpomínky mám i z hraní v českých klubech. Rád se vracím třeba do Industry 55 a těším se na hraní ve Fabricu.
Jaké jsou rozdíly mezi českými a britskými parties?
Anglická scéna teď prochází těžkým obdobím, proto se rád vracím hrát pro české clubbery. Lidé se tu umí výborně bavit a to má rád.
Kdo jsou tví oblíbení zahraniční DJs?
No jistě, z českých DJs jsou mí oblíbenci Brady, Beax a Jerry. :)
Co hudební produkce? Děláš vlastní muziku?
Jasně, dělám svoji muziku. Svoji hudbu distribuju převážně na labelech v Anglii. Muziku skládám v jednom projektu s DJem Grumpy, před nedávnem jsme dokončili jednu věc, takže momentálně nic nepřipravuju.
Jaký máš názor na nejnovější technologii Final Scrath?
Popravdě, já Final Scratch nepoužívám. Jsem trochu víc oldschool hráč a stejně jako Norman radši používám vinyly. Myslím, že Final Scratch je zajímavý vynález, který otevírá další dveře do budoucna a rozhodně šikovný nápad jak s sebou na party netahat několika kilový case s vinyly.
Chceš něco vzkázat lidem, kteří si tě přijdou poslechnout?
Jen to, že se moc těším do Čech. Chci pozdravit partypeople, kteří si mě už dřív přišli poslechnout a doufám, že vás všechny brzy uvidím na svém dalším vystoupení.
Bye from Bristol, Tim.
Rozhovor s Beaxem
Rozhovor se showmanem Fatboy Timem...
Taneční hudbou jsem se začal zabývat v roce 94, když jsem pracoval v jednom nočním klubu
v lyžařském centru ve Francii. Zabýval jsem se tehdy závodním lyžováním, no a tenkrát jsem vlastně poprvé slyšel profesionální house mix.
Kdo nejvíc ovlivnil tebe a tvůj styl hraní?
Ve Val Doiser mě dost inspiroval DJ, který si říkal Jiles Spinner. Dneska jsem trochu jinde, hodně mě ovlivnila hudba Fatboye Slima a Jona Cartera.
Jaký styl momentálně hraješ?
Hraju výběr z různých stylů, nejčastěji tech house a house music. Rád si za pultem hraju
a nebojím se kombinací s garage nebo breakbeatem. Občas zahraju nějaké kousky z trance nebo progresive. Důležité je, aby deska měla lidem co říct.
V České Republice jsi již několikrát hrál, jaké máš na tato vystoupení vzpomínky?
No jasně, nezapomenutelné vzpomínky mám z mého prvního vystoupení v Čechách na Ibiza Night 2 a z Crystal House. Obě to byly fantastické noci s výbornou atmosférou, lidé skvěle reagovali na hudbu a bavili se. Hezké vzpomínky mám i z hraní v českých klubech. Rád se vracím třeba do Industry 55 a těším se na hraní ve Fabricu.
Jaké jsou rozdíly mezi českými a britskými parties?
Anglická scéna teď prochází těžkým obdobím, proto se rád vracím hrát pro české clubbery. Lidé se tu umí výborně bavit a to má rád.
Kdo jsou tví oblíbení zahraniční DJs?
No jistě, z českých DJs jsou mí oblíbenci Brady, Beax a Jerry. :)
Co hudební produkce? Děláš vlastní muziku?
Jasně, dělám svoji muziku. Svoji hudbu distribuju převážně na labelech v Anglii. Muziku skládám v jednom projektu s DJem Grumpy, před nedávnem jsme dokončili jednu věc, takže momentálně nic nepřipravuju.
Jaký máš názor na nejnovější technologii Final Scrath?
Popravdě, já Final Scratch nepoužívám. Jsem trochu víc oldschool hráč a stejně jako Norman radši používám vinyly. Myslím, že Final Scratch je zajímavý vynález, který otevírá další dveře do budoucna a rozhodně šikovný nápad jak s sebou na party netahat několika kilový case s vinyly.
Chceš něco vzkázat lidem, kteří si tě přijdou poslechnout?
Jen to, že se moc těším do Čech. Chci pozdravit partypeople, kteří si mě už dřív přišli poslechnout a doufám, že vás všechny brzy uvidím na svém dalším vystoupení.
Bye from Bristol, Tim.
Rozhovor s Beaxem
Ahoj Filipe, nejdřív pár netradičních otázek. :) Na hudební scéně působíš už nějaký ten pátek, jak jsi se k hraní vlastně dostal?
Čau. No tak jak tak na to koukam máme tu opět otázky velice originální, ale budiž. Dnes ani nemám veselou náladu tak se zdržím vtipných komentářů a i když pochybuju, že nějakej dj beax bude někoho zajímat, může se o mne ten kdo tohle bude číst dozvědět informace tak jak opravdu jsou bez radobyvtipných prupovídek :))). Dostal jsem se k tomu klasickým vývojem. V pubertě sem chtěl začít vlčit a rockovým klubům vládlo starší osazenstvo a já chtěl něco odlišného. Proto jsem začal chodit do bývalého sluníčka a dovádět. Tanec, drogy, děvky prostě sodoma gomora. Bylo to období kdy jsem se pohyboval mezi největší spodinou co Praha skýtá. Zloději, prostituti atd. No a pak jsem si tak nějak udělal jasno a začal chodit ke kamarádovi co si pořídil gramofony LENCO. Učili jsme se spolu s mým bratrem a přitom nám nikdo neřekl jak se to dělá. Pak asi po půl roce jsem se vetřel do bývalé NASY kde jsem začal fungovat jako BEAX, kterého známe do teď.
Jaký je vlastně tvůj nejoblíbenější hudební styl?
U mne se to často mění. Nikoliv podle módní vlny jak by jistě mohli mnozí namítnout, ale jen nemám rád lidi, kteří si jedou omezeně jen ve svém jediném stylu a o ostatním si myslejí, že to je shit. Jenže já mám pocit, že ve většině stylech hudby se dá najít něco co jednomu chybí. Takže nejvíc mám rád kýčovité filmové soundtracky - VIKINGOVÉ, PÁN PRSTENů, PONORKA, techno music - GLEN WILSON, UMEK, DJ GODFATHER, black music - NELLY, EMINEM, EVE, JAY Z atd atd. Toto je jen zlomek toho co mne baví. Dalo by se říct, že nejde o hudbu pro náročné posluchače, ale pro mne funguje hudba jako určitá terapie a tyhle účely můj výčet splňují.
Jakou Hudbu posloucháš doma, když relaxuješ, nebo jsi technař nonstop?
Odpověď viz předchozí otázka. Dost často poslouchám ticho. Po skoro pěti letech hraní jsem dost nahluchlý.
Do rukou se mi dostala tvoje hip hopová skladbička, jaký máš vztah k téhle scéně?
Velmi vřelý. Ale jen k hudbě. Clekový životní styl gangsta je na prd. Typy co si u nás hrajou na černý a jsou drsnější než šmirgl na mne působí dost směšně. Takže RnB a HIP HIP mne nejvíc přitahují neskutečným talentem černých pro rytmus. Také je dobrý, že rapujou tak rychle, že nikdo nerozumí textům. Mam pocit po tom co jsem si jich pár přeložil, že ani po sdělovací stránce tato hudba nemá moc co říct, takže pro mne opět vychází ten rytmus a groovy feeling.
Hodláš se v budoucnu hip hopovou scénou a černošskou muzikou více zabývat?
Skoro to vypadá jako kdybych si otázky objednal. Ano hodlám. To, ale nikdo z návštěvníků RESONANCE party nepozná. Lidé všeobecně nejsou stále tak tolerantní, aby zkousli nějakej ten experiment v podobě více stylů v jednom setu, proto budu vždy na parties držet svůj dosavadní styl a na černou hudbu budu pořádat zvláštní večery pod jiným jménem. Na jiný planetě.
6. A teď nejdiskutovanější otázka posledních týdnů, jak to vypadá se šnůrou tvých parties Ibiza Night, můžeme se těšit na další?
Můžeme. Někdo se může těšit, někdo zas hrozit. Ale opravdu mi byla nabídnuta nemalá pomocná ruka, která mi dodala náboj do další IBIZY. Prodělávat je docela normální, ale asi by se celá série IBIZA NIGHTS měla zabalit až na ní přestanou lidé chodit a tím mi dají najevo ať už jdu do důchodu. Tak jak to ukazují jiným promotérům, kteří jsou však k tomuto faktu neteční. Zas chápu, že když má někdo svoji představu jak má ideální mejdan vypadat tak není lehké ji jen tak opustit. Další IBIZA bude 2.5 v květnu v prostoru ABATON. Chystám jeden převratný originální nápad jak oživit celou párty :). Mne prostě baví lámat si hlavu nad různými zlepšováky a vychytávkami. Nesnesl bych být obyčejným průměrem bez sebemenšího přínosu. Takových akcí je dostatek.
Kde v republice hraješ nejraději a proč?
Je toho víc. V Mosteckém klubu NJOY kvůli designu klubu a atmosféře. Na všech akcích promotéra TRANCEGATE kvůli jeho osobě. V INDUSTRY kvůli spoustě známých. Na malých moravských vesnicích pro tvdrost a nebojácnou našlápnout mejdan. A také na velkých ravech typu CRAEAMFIELDS atd, protože a to se nedá popsat. Jo a ještě na IBIZÁCH, jiné publikum neznam tak dobře. Mam pocit, že přesně vím co lidé na IBIZÁCH chtějí a když už si o sobě mohu myslet, že dokážu lidi pobavit tak nejvíc na IBIZE.
7. března vystoupíš na Ressonanci v Plzni, spolu s tvým kamarádem Fatboy Timem z anglie.
Co podle tebe můžou návštěvníci od Tima očekávat?
Od TIMA? Tak zcela určitě TRUMPETKU do davu, vzkazy na deskách a havajskou košili. Hudebním stylem se nechám překvapit. Dlouho jsem ho neslyšel. Ale určitě ho musim opít.
Ressonance směr západ
Rozhovor s Beaxem k Ressonance.
Čau. No tak jak tak na to koukam máme tu opět otázky velice originální, ale budiž. Dnes ani nemám veselou náladu tak se zdržím vtipných komentářů a i když pochybuju, že nějakej dj beax bude někoho zajímat, může se o mne ten kdo tohle bude číst dozvědět informace tak jak opravdu jsou bez radobyvtipných prupovídek :))). Dostal jsem se k tomu klasickým vývojem. V pubertě sem chtěl začít vlčit a rockovým klubům vládlo starší osazenstvo a já chtěl něco odlišného. Proto jsem začal chodit do bývalého sluníčka a dovádět. Tanec, drogy, děvky prostě sodoma gomora. Bylo to období kdy jsem se pohyboval mezi největší spodinou co Praha skýtá. Zloději, prostituti atd. No a pak jsem si tak nějak udělal jasno a začal chodit ke kamarádovi co si pořídil gramofony LENCO. Učili jsme se spolu s mým bratrem a přitom nám nikdo neřekl jak se to dělá. Pak asi po půl roce jsem se vetřel do bývalé NASY kde jsem začal fungovat jako BEAX, kterého známe do teď.
Jaký je vlastně tvůj nejoblíbenější hudební styl?
U mne se to často mění. Nikoliv podle módní vlny jak by jistě mohli mnozí namítnout, ale jen nemám rád lidi, kteří si jedou omezeně jen ve svém jediném stylu a o ostatním si myslejí, že to je shit. Jenže já mám pocit, že ve většině stylech hudby se dá najít něco co jednomu chybí. Takže nejvíc mám rád kýčovité filmové soundtracky - VIKINGOVÉ, PÁN PRSTENů, PONORKA, techno music - GLEN WILSON, UMEK, DJ GODFATHER, black music - NELLY, EMINEM, EVE, JAY Z atd atd. Toto je jen zlomek toho co mne baví. Dalo by se říct, že nejde o hudbu pro náročné posluchače, ale pro mne funguje hudba jako určitá terapie a tyhle účely můj výčet splňují.
Jakou Hudbu posloucháš doma, když relaxuješ, nebo jsi technař nonstop?
Odpověď viz předchozí otázka. Dost často poslouchám ticho. Po skoro pěti letech hraní jsem dost nahluchlý.
Do rukou se mi dostala tvoje hip hopová skladbička, jaký máš vztah k téhle scéně?
Velmi vřelý. Ale jen k hudbě. Clekový životní styl gangsta je na prd. Typy co si u nás hrajou na černý a jsou drsnější než šmirgl na mne působí dost směšně. Takže RnB a HIP HIP mne nejvíc přitahují neskutečným talentem černých pro rytmus. Také je dobrý, že rapujou tak rychle, že nikdo nerozumí textům. Mam pocit po tom co jsem si jich pár přeložil, že ani po sdělovací stránce tato hudba nemá moc co říct, takže pro mne opět vychází ten rytmus a groovy feeling.
Hodláš se v budoucnu hip hopovou scénou a černošskou muzikou více zabývat?
Skoro to vypadá jako kdybych si otázky objednal. Ano hodlám. To, ale nikdo z návštěvníků RESONANCE party nepozná. Lidé všeobecně nejsou stále tak tolerantní, aby zkousli nějakej ten experiment v podobě více stylů v jednom setu, proto budu vždy na parties držet svůj dosavadní styl a na černou hudbu budu pořádat zvláštní večery pod jiným jménem. Na jiný planetě.
6. A teď nejdiskutovanější otázka posledních týdnů, jak to vypadá se šnůrou tvých parties Ibiza Night, můžeme se těšit na další?
Můžeme. Někdo se může těšit, někdo zas hrozit. Ale opravdu mi byla nabídnuta nemalá pomocná ruka, která mi dodala náboj do další IBIZY. Prodělávat je docela normální, ale asi by se celá série IBIZA NIGHTS měla zabalit až na ní přestanou lidé chodit a tím mi dají najevo ať už jdu do důchodu. Tak jak to ukazují jiným promotérům, kteří jsou však k tomuto faktu neteční. Zas chápu, že když má někdo svoji představu jak má ideální mejdan vypadat tak není lehké ji jen tak opustit. Další IBIZA bude 2.5 v květnu v prostoru ABATON. Chystám jeden převratný originální nápad jak oživit celou párty :). Mne prostě baví lámat si hlavu nad různými zlepšováky a vychytávkami. Nesnesl bych být obyčejným průměrem bez sebemenšího přínosu. Takových akcí je dostatek.
Kde v republice hraješ nejraději a proč?
Je toho víc. V Mosteckém klubu NJOY kvůli designu klubu a atmosféře. Na všech akcích promotéra TRANCEGATE kvůli jeho osobě. V INDUSTRY kvůli spoustě známých. Na malých moravských vesnicích pro tvdrost a nebojácnou našlápnout mejdan. A také na velkých ravech typu CRAEAMFIELDS atd, protože a to se nedá popsat. Jo a ještě na IBIZÁCH, jiné publikum neznam tak dobře. Mam pocit, že přesně vím co lidé na IBIZÁCH chtějí a když už si o sobě mohu myslet, že dokážu lidi pobavit tak nejvíc na IBIZE.
7. března vystoupíš na Ressonanci v Plzni, spolu s tvým kamarádem Fatboy Timem z anglie.
Co podle tebe můžou návštěvníci od Tima očekávat?
Od TIMA? Tak zcela určitě TRUMPETKU do davu, vzkazy na deskách a havajskou košili. Hudebním stylem se nechám překvapit. Dlouho jsem ho neslyšel. Ale určitě ho musim opít.
Ressonance směr západ
Agentura Night Storm mění místo konání svého hudebního večera Ressonance 2003. Indoorový festival 7.3. se stěhuje z prostoru libereckých Novorenesančních Lázní do prostoru zrekonstruovaného Pavilonu F na Plzeňském výstavišti.
Ressonance 2003
Agentura Night Storm mění místo konání svého hudebního večera Ressonance 2003. Indoorový festival 7.3. se stěhuje z prostoru libereckých Novorenesančních Lázní do prostoru zrekonstruovaného Pavilonu F na Plzeňském výstavišti.
Ressonance 2003
Agentura Night Storm již několik let působí v oblasti hudby a taneční scény. Na svých parties uvítala přední českou i zahraniční špičku (Thomas Schumacher, Valentino Kanzyani, Felipe, Natasha Urman atd.) Nyní přichází do neobyčejného prostoru - PAVILON F - Plzeňského výstaviště, aby zde představila jeden ze svých zajímavých projektů. Během večera návštěvník prolétne hned několika hudebními styly jako Tech-house, Techno, Electro, Jungle a DnB.
Začátek se ponese v rytmech lámaných beatů v podání old-school DJe EAZYho po němž převezme taktovku úřadující mistr jungle a drum'n'bass - KOOGI.
Před půlnocí se s našláplým Tech-house představí okouzlující LUCCA a poté svým světem electro provede CZECH TOP DJ 2002 - ORBITH.
Po těchto DJs vystoupí očekávaný host z Velké Británie FATBOY TIM, který zde představí svůj nejnovější set pro rok 2003, po něm převezme žezlo BEAX, resident parties Ibiza Night, jež začne večer nekompromisně směřovat ke stylu techno.
Mistrem techna je i další zahraniční host TOM RIDLEY z Německa. Ten povede noc v nekonečných dunivých smyčkách techno-elektra.
Nad ránem se přestaví JAY ATREI, zastupující agenturu Night Storm a uvede tak vítěze severočeského kola BASSLINE CUP - MONOTYPE, jenž svým neotřelým zvukem cele dění zakončí.
Sluch přítomných pohltí výkonný Turbo Sound Systém vyladěný na nejrůznější frekvence. Pohledy přitáhne široký světelný park, jemuž bude dominovat Strobo a Laser Show doplněná Videoprojekcí připravenou speciálně pro večer Ressonance 2003.
O skvělou show se postarají mistři světa v ELECTRO-BOOGIE a profesionální taneční skupina Night Storm, jež předvede svou NEVERENDING Performance.
Zpestřením budou extravagantní Art Galerie a Sci-fi dekorace by Moonbrothers.
Fajnšmekry zaujme stánek CD a Vinyl shopu, nebo prodej Light Performance doplňků.
Těšit se můžete i na půlnoční překvapení patrona akce samotného FG...
Agentura Night Storm přichází do Pavilonu F Plzeňského výstaviště, aby zde představila jeden ze svých zajímavých projektů. Během večera návštěvník prolétne hned několika hudebními styly jako tech-house, techno, electro, jungle a dnb.
Začátek se ponese v rytmech lámaných beatů v podání old-school DJe EAZYho po němž převezme taktovku úřadující mistr jungle a drum'n'bass - KOOGI.
Před půlnocí se s našláplým Tech-house představí okouzlující LUCCA a poté svým světem electro provede CZECH TOP DJ 2002 - ORBITH.
Po těchto DJs vystoupí očekávaný host z Velké Británie FATBOY TIM, který zde představí svůj nejnovější set pro rok 2003, po něm převezme žezlo BEAX, resident parties Ibiza Night, jež začne večer nekompromisně směřovat ke stylu techno.
Mistrem techna je i další zahraniční host TOM RIDLEY z Německa. Ten povede noc v nekonečných dunivých smyčkách techno-elektra.
Nad ránem se přestaví JAY ATREI, zastupující agenturu Night Storm a uvede tak vítěze severočeského kola BASSLINE CUP - MONOTYPE, jenž svým neotřelým zvukem cele dění zakončí.
Sluch přítomných pohltí výkonný Turbo Sound Systém vyladěný na nejrůznější frekvence. Pohledy přitáhne široký světelný park, jemuž bude dominovat Strobo a Laser Show doplněná Videoprojekcí připravenou speciálně pro večer Ressonance 2003.
O skvělou show se postarají mistři světa v ELECTRO-BOOGIE a profesionální taneční skupina Night Storm, jež předvede svou NEVERENDING Performance.
Zpestřením budou extravagantní Art Galerie a Sci-fi dekorace by Moonbrothers.
Fajnšmekry zaujme stánek CD a Vinyl shopu, nebo prodej Light Performance doplňků.
Těšit se můžete i na půlnoční překvapení patrona akce samotného FG...