PROFIL
Monotype
Profil
Monotype definitivně přestoupil od CD techniky ke gramofonům v roce 2001, kdy ho pro svět objevili DJ Sarc’o’Fucque a šéfredaktor serveru Techno.cz Mellow. Monotype se věnuje nejen djingu, ale i pod pseudonymem Pav novinařině v redaktorské funkci serveru Techno.cz. Má za sebou desítky reportů, úvah, recenzí, biografií a rozhovorů. Jako DJ se podíval do hodně menších klubů především v severních a západních Čechách, nechybí mu však ani zkušenosti z významných klubů jako Roxy, RadostFX, Posilovna, Účko (SK) atd. Monotype se presentuje dlouhými mixy monotónních a často velmi agresivních skladeb. Velký důraz klade na vývoj setu a dějovost. Je rezidentem domácí party série serveru Techno.cz Connect Yourself a její mladších sester spolupracujících s dalšími zásadními servery a promotéry české klubové scény (Connect2…)Text:techno.cz
Rozhovor
Ty jsi se Pavle, stejně jako mnoho jiných DJs do hlavního města přistěhoval poměrně v nedávné době. Můžeš našim čtenářům nějakým způsobem popsat rozdíly mezi pražskou scénou a místem odkud pocházíš?
Já bych to stěhování z Děčína do Prahy vůbec neslučoval s DJingem. Stěhoval jsem se za prací, za novým životem. DJing byl a stále je jen koníčkem vedle dost náročné každodenní práce. Rozdíl tu je. V Děčíně už zbylo jen pár nadšenců a v podstatě žádný prostor pro pravidelné akce a také žádní lidé, co by opravdu měli chuť, opravdový zájem a především finance na to podpořit jakýkoli pokus cokoli udělat. V Praze je hodně lidí, hodně prostor, kde se dá něco vytvořit… jen tomu technu se tu nedaří na klubové úrovni. To je škoda.
Byl to pro tebe velký šok a nápor na psychiku přestěhovat se z malého města do Prahy? Myslíš, že se tu dá bez větších problémů žít celý život? V jakých podmínkách bys vlastně chtěl fungovat podle svých ideálních představ?
Nejdřív ne. První opravdová krize přišla po 4 měsících, kdy jsem si uvědomil, že kromě práce a pár známých, co se motají kolem scény tu vlastně nikoho neznám. To bylo dost deprimující. Myslím, že ve velkém městě se dá celý život bydlet, ale žít ne. Tedy alespoň ne pro "naplaveninu" jako jsem já. Ideální představa? Pár desítek melounů v lotynce a pak už je to všechno v podstatě trochu jedno. :o)
Vím, že pracuješ jako bankovní úředník. To máš asi celkem málo pohybu, že? Sportuješ nějak? Snažíš se udržovat?
Upřesním spíš, že pracuji jako analytik v bance :o), jako bankovní úředník jsem začínal. To jo… jediný pohyb je k výtahu. Na sport není moc času, vůle. Už ne. Dřív jsem se vrcholově věnoval basketbalu. Pokoušel jsem se znovu začít v Praze, ale už to moc nešlo. Udržuje mě v pohotovosti pár činek doma a věčný stres. Přichází konečně jaro a tak opět vytáhnu kecky a začnu zase běhat.
Skoro každého se v téhle sérii rozhovorů ptáme na jejich zkušenosti se "smart drugs". Jaké jsou ty tvoje? Používáš některý se širokého spektra těch co se nabízí na trhu?
Zkušenosti mám. Nika mě zasvětila malinko do zahraniční výroby a z domácí produkce znám a dobré zkušenosti mám se Speed8 (teď nevím… bude to číst pan Komorous?).
K hudbě. Jakým směrem se odebírá tvoje aktuální hraní? Stále jsi takový ten temný týpek ze severu?
Moje aktuální hraní se ubírá do široka. :o) Těžko popsat. Spektrum producentů, kteří se mi líbí a oslovují mě se mi hodně rozšířilo. Především na protější straně té tvrdé a temné odnože. Přesto jsou moje sety stále hodně energické, temné a přitom tak trochu poslechové. Záleží na každého názoru a vkusu. Stále mám rád i minimal a clicks’n’cuts. To je hudba, kterou poslouchám asi nejvíc doma. To, co Monotype hraje je v podstatě to, jak se Monotype cítí. :o)
Mnoho úspěšných DJs, ale i začátečníků začíná s produkováním. Měl jsi někdy podobné ambice? Myslíš si, že se dá dobrý producent vychovat, nebo je nezbytné mít talent?
Moc velké ambice v produkci nemám. Schází mi trpělivost. Trpělivost je hodně důležitá v produkci si myslím. Chvilku jsem zápasil s několika programy, ale jednoduše na to nemám asi buňky. Talent je nezbytný. Možná občas stačí jen originální nápad a dobrá teoretická vybavenost při práci ve studiu. Pak stejnak všichni řeknou, že je to talentovaný producent. Vydřít se samozřejmě taky dá, ale je to z té hudby pak pro mě hodně cítit. Schází tomu určitá přirozenost a lehkost.
Můžeš prozradit něco z tvého nedávného hraní přes AON promotion v Anglii? Zadařilo se?
Především nejdřív musím poděkovat Garymu, že má se mnou trpělivost a že můj styl hraní respektuje. Ono to má velmi dlouhou historii. Myslím, že to bylo na podzim 2003, kdy jsem se s Garym prvně viděl. Předával jsem mu akorát demo do soutěže na jeho první Foundation. Od té Flédy jsme se stali přáteli a Monotype dalším koněm ve stáji AONpromotions. Uplynula moc dlouhá doba a stalo se moc věcí než přišel na řadu tenhle výlet. Pro mě to byla výborná zkušenost. Přežil jsem první let a přežil jsem i typickou domácí londýnskou kalbu. Sám sebe nerad hodnotím. No, mohlo to být lepší, ale i tak se to docela povedlo. Odezva byla kladná. Tak snad v pohodě. Uvidíme, co přinese čas.
Kde tě v blízké době uvidíme?
To záleží odkud jste. :o) 8.dubna v Liberci na Rubiconu, 9.dubna v Brně na Magionu s minimálkem, 15.dubna v Lovosicích, 22.dubna v Praze na domácí party AON, 23.dubna možná opět v Trutnově, kde bohužel jeden moc výborný prostor končí pro nezájem lidí. Pro moje hraní stačí sledovat buď moje stránky www.monotype.cz nebo partylist serveru Techno.cz.